Meenus nõukogudeaegne anekdoot grusiinlasest, kes alati sõitis punase tulega üle ristmiku ja kui temalt küsiti, miks ta nii teeb, vastas mägede poeg uhkusega "Master jedjet!" Kui aga rohelise tule ees ootamatult pidurdas, siis vabandas: "Možet bõt tam tože master jedjet?"

Kuurortlinnast mägedesse Porsche võistkondade teekond kulgeski. Seal ei pidanud olema ohuks mitte "lendavad mägilased" vaid lehmad. Selgus, et mägedes elavadki lehmad autoteel. Jalutavad rahulikult ringi ja näksavad teepeenralt rohtu. Ka lühike autosõit mägedes tundub aga kestvat igaviku. Istumise all võib olla ülihea ja võimas auto, kuid mööda serpentiine vaikselt ronides ja laskudes kulub palju aega. Meie veetsime seal 3 tundi ja tõusime 2025 meetri kõrgusele. Georgia mägede ilu on lummav ja mägikülad täiesti teistsugune maailm, kui kõrgete hotellidega Batumi.

Kuna ökovõistluse tõttu tuli kõik need tõusud ja langused läbida võimalikult ökonoomselt, siis vältisime liigset pidurdamist ja olime gaasipedaali tallamisega ettevaatlikud. Vahepeal muutus küll tee tavalisele sõiduautole läbitamatuks ning nii mõneski kohas tuli ületada mägioja. Cayenne maasturi jaoks oli kivihunnikust üles ronimine aga käkitegu.

Teekonnal Tbilisi pidime jõudma vahepunkti Borjomi linna viie tunniga ja pärast pikka mägiteed hakkas kõigil meeskondadel kiire. Ja siis juhtub alati see, mida oodata ei oska. Kümmekond kilomeetrit enne Borjomi oli kohalik politsei sulgenud ajutiselt liikluse silla ehitustöödeks. Kui temalt küsisime, et millal tee taas avatakse, või on mõni ümbersõit lähedal, siis politseiametniku vastus oli: "Rahu, poisid, meil ei ole kiiret kuskile, aga kui tee jälle lahti teeme, siis võite sõita nii kiiresti, kui suudate, meil seal ei ole kiiruskaameraid mõõtmas."

Päeva lõpuks kujunes 7 tundi väldanud 376 kilomeetrise teekonna keskmiseks kütusekuluks 14,3 liitrit sajale.

Delfi reisi Porsche Performance Drive'il rahastas Porsche.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena