Esitlus – iga uue idee puhul tuleb sellest võimalikult palju ja võimalikult paljudele rääkida. Idee jagamine aitab leida kaasamõtlejaid, kaasasutajaid, partnereid, kliente, ja mis kõige olulisem, investoreid. Tavaliselt on startup ettevõttel aega oma idee esitlemiseks 3-5 minutit, tööd selle lühikese esitluse tarvis tuleks aga teha vähemalt 3-5 tundi. Esitluse lõppedes ei tohiks tekkida kuulajatel küsimusi: mis toode see tegelikult oli? kuidas meeskond raha teenida kavatseb? kes on konkurendid? kuidas ja millal turule tullakse? Kõik oluline peab olema kohe öeldud.

Samuti tuleb esitlus hoida lihtne. Ei ole mõtet kasutada erialaseid termineid ja keerukaid lauseid, mida idee omanik kahtlemata suudaks, sest see tekitab auditooriumis vaid segadust. Alati on kasulik proovida idee esitlust oma vanemate või laste peal. Kui nemad aru saavad, saab ka potentsiaalne investor. Vana hea tõde – harjutamine teeb meistriks kehtib ka siin.

Enne publiku ette astumist peaks olema presentatsioon vähemalt kümme korda läbi proovitud. Loomulikult ei tasu unustada esitluste esteetilist poolt. Slaidid peavad olema ilusad, lihtsad, huvitavad ja illustreerivad. Võimalusel tasub rakendada 10-30 reeglit, kus kasutate maksimaalselt 10 slaidi, millel kasutatav kirja suurus on minimaalselt 30 punkti.

Meeskond – Alustaval startup ettevõttel ei ole tavaliselt suurt rohkem midagi ette näidata kui idee ja inimesed, kes idee taga seisavad. Tehke sellest enda trump. Enda esiltemisel klientidele ja investoritele tuleks ennekõike rääkida sellest, miks just teie meeskond idee ellu suudab viia. Seda võivad tõestada tänaseks läbi tehtud projektid või töökogemus. Kui ettevõtte asutajal on varasem kogemus sarnases valdkonnas, kõlab lugu startup ettevõtte tulevasest edust palju veenvamalt. Esile tasuks tõsta ainult need meeskonna kogemused, mis ideega haakuvad ja selle õnnestumisele kaasa aitavad. Liiga pikalt ja põhjalikult ei ole mõtet meeskonnaliikmete elulugudel peatuda.

Prototüüp – Uute toodete ja teenuste loomisel on kõige väärtuslikum potentsiaalsete klientide tagasiside. Klient teab, mida ta ostab, millise hinnaga ta ostab ning kui palju ta ostab. Startup ettevõtte tootearendusprotsessi seisukohast on kasulik võimalikult vara kliendi juurde minna ja tagasisidet küsida. Selleks on vaja kindlasti esimest töötavat tootenäidist, mis idee baasfunktsionaalsuse ära tõestaks. Kliendile meeldib olla testpiloot ning oma teadmisi teiega jagada. Äge kartke kui teie prototüüp on veel liiga toores või sellel puuduvad olulised funktsioonid. Näiteks pesumasina puhul on oluline esmalt ära tõestada see, et mustad riided saavad puhtaks. Lisafunktsioonid nagu 40, 60 või 90 kraadi pesu, käsiloputus ja kuivatus on lisafunktsioonid, mis tootele väärtust lisavad. Sama on kehtib ka prototüübi puhul – tõestage kliendile varakult ära väärtus, lisafunktsioone arendage hiljem juurde. See aitab teil hoida fookust ning oluliselt säästa raha, mis tootearendusele kulub.

Sõiduplaan – Startup ettevõttel on piiratud ressursid ehk teisisõnu on ettevõtjal vähe aega, raha ja töötunde. Optimeerige oma tegevusi võimalikult väikse aja piires kokkulepitud plaani jälgides. Äriidee juurde ei ole mõtet kirjutada esimese hooga 40-leheküljelist äriplaani kümneks järgnevaks aastaks. Arvestades kui palju muutusi teie ettevõte arenedes teeb, vananeb see plaan esimese nädalaga. Pange paika käegakatsutavad tähtajad ja tegevused, mida piiratud ressurssidega esmajärjekorras saavutada soovite. Nii on teil koguaeg ülevaade kuhu suunas liigutakse ja millal kohale jõutakse. Väikeste võitude saavutamisel lisage järjest uusi ja uusi. Nii jõuategi lõpuks suure eesmärgini.

„Teeme ära“ mentaliteet – Ideed puhul on teostus kõige olulisem. Tihtilugu jääb paljude startup ettevõtete turule jõudmine pisiasjade taha. Küll panustatakse liialt palju tootearendusse (arvestage, et hea toode ei ole mitte kunagi „päris“ valmis), kliendikontakti planeerimisse, turundusplaani koostamisse või näiteks meeskonna komplekteerimisse. Kuna omanike raha startup ettevõtte finantseerimiseks saab uskumatult kiiresti otsa, on oluline saada kiiresti teada, kas idee sellisel kujul on elujõuline või mitte. Sihiks peaks olema igal juhul kiiresti turule jõudmine ning selleks peaks pingutama kogu meeskond. Turg on parim tagasiside teie tegevusele ning toob kaasa kas surematu kuulsuse või teie esimese pankroti. Kogemuse võrra olete rikkamad mõlemal juhul.