Kasahstanist pärit Yana Ossipova pöördus 7. mail Toyota Amservi esindusse Tartus, et ära vahetada mootoriõli ja õlifilter. Ossipova sõnul läks teenus talle maksma 380 eurot ning rikutud mootori. Esindusest pakutud mootori remondi või asendamisega naine nõus polnud ning nõuab uut samaväärset autot.

Vähem olulisem pole ka see, et tänaseks hetkeks on Ossipova Toyota Land Cruiser 200 esinduses üle kuu aja seisnud ning Toyota esinduse ja autoomaniku vahel käivad jätkuvalt vaidlused.

Autoomanik ei nõustu esinduse pakutud lahendustega, kuna leiab, et kui auto mootor on juba ühel korral hooldustööde käigus tuksi keeratud, siis pole kindel, et ka mootori remondi või väljavahetamisega auto töökorda saab.

„Remonditud mootor ei ole enam see, mis ta enne oli. Ma olen šokis seepärast, et Toyota garanteerib tasemel hoolitsust kliendi ja auto eest, tasemel teenindust, kuid tegelikult petetakse kliente," rääkis 2012. aastal registreeritud Toyota Land Cruiser 200 omanik Yana Ossipova. „Auto on täiesti uus, üle 30 000 kilomeetri sõitnud ainult. Läksin esindusse, et mootori õli vahetada. Nad panid mulle Hiina filtri, mulle valati diiselmootorile mõeldud õli, kuigi mul on bensiinimootor. Pärast seda auto enam ei tööta," kurtis Ossipova.

Amserv Auto AS-i Tähe esinduse juhataja Marek Pärli kinnitas Delfile, et auto hoolduses tehti esindusepoolne viga.

„Uue õlifiltri paigaldamisel ei märganud töid teostanud kogenud tehnik, et vana õlifiltri tihend oli kleepunud õlifiltri kanduri külge nii tugevalt, et jättis mulje tehasepoolsest lahendusest. Seetõttu paigaldas tehnik uue õlifiltri koos tihendiga vana tihendi peale," ütles Pärli ning lisas, et autole oli eelneva hoolduse käigus paigaldatud Mahle kaubamärki kandev õlifilter, mis ei ole autoriseeritud Toyota teeninduste poolt kasutatav toode.

Küll aga on Amserv autoriseeritud ametlik Toyota esindus ja paigaldas seetõttu hoolduse käigus autole originaal Toyota õlifiltri.

Hoolduses tehtud viga sai mootorile saatuslikuks

Ossipova sõnade järgi süttis pärast hooldust auto armatuurnäidikutes kolmnurkne hoiatustuli ja hoiatav märgukiri. Naine jätkas tulest hoolimata sõitu, kuni ühel hetkel mootorist jõud kadus ning see seiskus.

11. mai hommikul pöördus naine esindusse, kust talle esmalt puksiirteenuseid osutava ettevõtte visiitkaart anti. Naine sellise suhtumisega ei nõustunud ning asus oma õiglust taga nõudma.

„Arvestades, et antud auto on uus, selle läbisõit on ainult 31 460 kilomeetrit ja on tehtud niisugune tõsine kahju mootorile, mille tõttu ei saa garanteerida selle edaspidist töökindlust ning ka seda, et kahju tekitati esinduse süül, siis nõudsin, et hiljemalt kümne päeva jooksul antaks mulle sama väärtusega auto või asendataks see uue samasuguse mudeliga," rääkis Ossipova toimetusele.

Esinduse juhataja Marek Pärli sõnul oleks Ossipova pidanud auto kinni pidama hoiatavate märgutulede peale ning esindusega ühendust võtma. Nii käitudes poleks mootor kahjustada saanud. Naine sõitis aga oma sõnade järgi pärast tule süttimist veel vähemalt 20 minutit.  

Lisaks ütleb Pärli, kel on ligipääs rahvusvahelistele Toyota esinduste andmebaasidele, et Ossipova sõiduk ei ole pärast esimest läbitud 1000 kilomeetrit ametlikes Toyota hooldustes kordagi käinud.

„Rikke algpõhjused võivad olla ka varasemad," ütleb Pärli, kuid ei tagane sellega oma esinduses tehtud veast ja sellega kaasnevast vastutusest.

Autoomanik läks oma murega veelgi kaugemale

„Mulle pakutakse mootori remonti, aga - vabandage väga - minu auto maksab 100 000 dollarit. Miks peaksin laskma remontida mootorit, kui esinduses ei osata õli vahetada?" küsis Ossipova.

Naine proovis ühendust saada nii Toyota Amservi esinduse omanikuga, Toyota Baltic AS-i, oma kodumaise Toyota Motor Kasahstani ning kõige tipuks Toyota Motors Corporationiga.

„Keegi ei taha midagi teha! Toyota Amservi esinduse omanik telefonitoru vastu ei võta. Lihtsalt peidab end minu eest. Ma ei saa aru, miks on selline kohutav suhtumine. Ta on ju vastutav! See ei ole lihtsalt Amserv auto Eestis, vaid kogu Toyota korporatsiooni asi," kirjeldas Ossipova oma nägemust olukorrast.

Tartu Toyota esindus tegi kliendi jaoks kõik, kuid Ossipova nägi olukorra lahenduseks vaid seda, et tema rikki läinud mootoriga auto vahetataks uue vastu.

„Oleme korduvalt selgitanud, et tunnistame oma süüd ja soovime probleemi lahendada, kuid uue auto saamise võimalust ei ole ega saa olema. See ei ole kooskõlas kehtivate standardite ja normidega ning lisaks puht juriidiliselt ei ole võimalik sellist protseduuri ka läbi viia, arvestades sellega, et kliendi omandis olev auto on välisriigi registris," ütles Pärli Delfile selgituseks.

Kuna klient väitis, et tema soov on oma auto niikuinii maha müüa, siis pakkus Tartu Toyota esindus Pärli sõnul ka varianti auto Amservi kuludega Kasahstani transportida, ning katta remondi teostamine sealses Toyota ametlikus esinduses. Kohalik esindus oli nõus ka Ossipova sõiduki pärast remonti komisjoni müüki võtma, et aidata naisel sõiduk kiiresti realiseerida. Ka selline kliendile vastutulev lahendus Yana Ossipovale ei sobinud.

Tänaseks pole olukorrale lahendust ning klient esitab Pärli sõnul jätkuvalt vaid oma nõudmisi.

Esinduse väitel nõudis klient lukksepa käte maha raiumist

Pärli ütles, et esinduse poolt on püütud teha absoluutselt kõik selleks, et Kasahstani naisterahva auto korda saaks, kuid jätkuvad vaid ebamõistlikud ja põhjendamatud nõudmised. „Klient tuli meie esindusse ja nõudis kõva häälega töid teostanud lukksepa käte maha raiumist. Sellises toonis nõudmiste esitamisest võib otseselt järeldada, et tema tegevus pole muud kui väljapressimine," ütleb Pärli ning kinnitab, et Amservi Tartu esinduse suhtlus kliendiga on kogu aja vältel olnud vaoshoitud ja asjalik.