Facebook testib tehisintellekti toel töötavat teenust, mille nimeks on M. Teenus töötab Facebooki Messengeri äppis ning sellele pääsevad ligi mõned kasutajad juba täna, vahendab news.com.au.

Sõnumineerimistoodete juht David Marcus ütleb, et M võimaldab osta asju nii iseendale kui ka näiteks muretseda kingitusi ja lasta need kohale toimetada või broneerida restoranis laud.

„See äpp on võimeline tegema asju, mida paljud teised samalaadsed ei suuda," selgitas Marcus. Seda sel põhjusel, et M ei kasuta mitte ainult tehisintellektuaalset mootorit vaid seda toetavad ka pärisinimestest koosnev meeskond.

M-i eesmärk ei ole olla üksnes isiklik virtuaalne abiline vaid pakkuda üks-ühele poodi mobiilis. Seni on selle teenuse n-ö eestvedajaks maailmas olnud Google, kes pakkus teenust tavaarvutites. Kui Google'i teenuses sai otsida ütleme näiteks kohalikus kinos jooksva filmiseansi aegu, siis M plaanib astuda sammu kaugemale. M-is saad sa mitte ainult näha, millal järgmine seanss toimub vaid ka sellele pileti ära osta.

„Me hakkame mingis mõttes püüdma ette aimata inimeste kavatsusi," selgitas Marcus. „Kavatsused viivad sageli reaalsete ostude või ülekanneteni ning see on võimalus meile (raha teha)."

Facebook loodab, et ka teised firmad tulevad M-iga kaasa, et pakkuda kohalikku tuge osta asju ja anda kasutajatele lisainformatsiooni. Lisades M-ile veel ka PayPali lingi, võib see tulevikule vaadates muuta täielikult seda, kuidas me poodleme.

M töötab veidi teisiti võrreldes teiste personaalsete abilistega. Et seda kasutada, tuleks vajutada nupule Messengeri äpis, et saata sõnum M-ile - täpselt nagu siis, kui saadaksid kirja oma mõnele sõbrale. Sealt edasi - vastavalt siis kas M-i tehisintellekt või päris inimene võtab sõnumi ette, küsib lisaküsimuse ning saadab täpsustused kuniks ülesanne on sooritatud.

Apple'i Siri on kõige tuntum virtuaalne abiline. Microsoftil ja Amazonilgi on omad versioonid.

Marcuse sõnul on M-i püüd teha veel rohkem, kui senised digitaalsed abilised, mis turul tegutsevad. Kasutajale püütakse senistega võrreldes pakkuda ülesande lõpplahend.

Rohkem kui 700 miljoni kasutajaga Messenger annab Facebookile üsna laia platvormi, et oma kasutajad uue teenuse juurde otse saada. Kuigi teada pole veel avalikku kuupäeva, millal Facebook lahendusega turule tuleb, lubatakse ligipääsu sellele tasuta.