13.07.2017, 00:05
Eesti on astumas megasuurte kaubanduskeskuste ajastusse

Ennustatakse, et keskmise suurusega keskused kaovad, alles jäävad väiksemad nn kodupoed ja megakeskused, mis pakuvad peale poodlemise ka muud meelelahutust. Fotol on hiljuti laiendatud Lõunakeskus Tartus.
FOTO:
Eriti suured ostukeskused linna ääres püüavad näida vaba aja veetmise kohana, et külastajail ununeks nende tegelik eesmärk – raha teenimine.
Eestis on ühe inimese kohta kaubanduspinda umbes 0,75 m², aga iga tallinlase kohta lausa pea 2 m². Ostujõus on Eesti Euroopa riikide hulgas üks viimaseid, aga kaubanduspinna ja elanike suhtarvu poolest edetabeli esimeste riikide seas. „Ida-Euroopasse investeeritakse ja kaubanduskeskus on hea koht, kuhu raha paigutada,” selgitas Tallinna ülikooli linnauurija ja -aktivist Tauri Tuvikene.