Tallinna tegevlinnapea ja TLT nõukogu esimehe Taavi Aasa sõnul valmis retrotramm vastavalt AS-iga Ühinenud Depood läinud aasta oktoobris allkirjastatud lepingule ehitada Kadrioru liini jaoks kuus eelmise sajandi esimese poole ühissõidukite välisilmet ning interjööri jäljendavat, ent moodsa tehnoloogiaga varustatud trammi.

„Koostöös Inekon Group AS-iga disainiti trammi sise- ja väliskujundus ning koostati tööjoonised, renoveeriti kere ja raamid, paigaldati uued interjöörielemendid, elektroonika, kaabeldus, aknad ning küttesüsteem. Valmimisjärgus on ka ülejäänud viis retrotrammi, mis lähiajal linlasi ja linna külalisi sõidutama hakkavad,“ ütles Aas.

Järgmine retrotramm hakkab Jaan Poska auks kandma nime Jaan. Nimelise trammi saavad veel Johan Laidoner, Julius Kuperjanov, Jüri Vilms ja Ernst Jaakson.

AS Ühinenud Depood garanteerib trammide renoveerimisel, et need läbiks plaaniliste tehnohooldustega vähemalt 500 000 kilomeetrit. Eraldi garantii kehtib korrosioonikindluse, kere värvkatte, toitemuunduri, veoajami, kliimaseadme ja põrandakatte kohta.

Kadriorgu läbivale 3. liinile ajaloolise välimusega retrotrammide toomine on osa Tallinna tramminduse uuendamise ja renoveerimise kavast.

Täielikult on uuendatud 3. ja 4. liini rööbastee ning Kopli suunaline trammitee, avatud trammiliiklus lennujaama ning kasutusele võetud 20 CAF Urbos trammi.

Jätkub KT-4 ja KT-6 trammide põhjalik renoveerimine Tšehhi Vabariigis ning kohapeal oma jõududega, mille tulemusel 24 KT-4 ja 12 KT-6 trammi jätkavad linlaste teenindamist uues kvaliteedis.

Ettevalmistamisel on hange 8 uue trammi soetamiseks ning 20 trammi ostule optsiooni seadmiseks.

Retrotrammide projekteerimise ja ehituse maksumus on 4 452 000 eurot.