Neljapäeval teatas autotootja, et aktsiate avalikul pakkumistel müüakse aktsiaid kuni hinnaga 22,50 naela tükist, mis teeks ettevõtte turuväärtuseks kuni 5,1 miljardit naela.

Aston Martin teatas, et lõplik aktsiahind otsustatakse oktoobri alguses ning aktsia peaks kihutama Londoni börsil juba 8. oktoobril.

Briti kompanii loodab, et ettevõtte kasvulugu seljatab investorite mured, mis on tekkinud USA ähvardusest piirata välismaiste tootjate eest ligipääsu oma autoturule. Samuti kardavad vaba raha paigustajad, et brexit võib kaasa tuua tarneahela katkestusi ja piirata EL turule pääsu.

„Meile meeldib see kaubamärk,“ kirjutasid Bernsteini analüütikud klientidele. „Me austame ettevõtte juhtkonda, kuid me ei näe kuidas Aston Martini väärtustase võiks olla Ferrari väärtiline.“

Ferrari on börsil hinnatud 20-kordse aastakasumiga. 2018. aasta esimese poolaasta tulemsute põhjal hindab Aston Martin end Ferrarist kallimaks.

Mullu müüs Aston Martin enam kui 5000 autot, mis on üheksa aasta tippmark. Ettevõte tegi rekordkäibe (876 miljonit naela), mis kasvas aastaga ligi poole võrra.

Esimese poolaasta käive kasvas aastaga kaheksa protsenti ja puhasasum 14 protsenti.

Bernsteini analüütikute sõnul pole Aston Martini bränd siiski nii tuntud kui Ferrari, keda on tutvustanud aastakümned vormeliradadel võiduajamisi. Briti autotootja marginaalid on kah kehvemad Ferrarist.

Samuti ei saa Aston Martin aktsiapakkumisest kasu, kuna raha ei lähe ettevõttesse investeeringuteks, vaid senised omanikud teevad oma aktsiaid rahaks.