Linnatransport näeb ette kaheksat liini, kus elektribussid sõitma hakkavad. Hinnanguliselt ligi 5 miljoni euro suuruse maksumusega projekti rahastamiseks kavatseb bussifirma koos Eesti Energiaga küsida toetust Euroopa Liidult. Busside soetamiseks kuulutatakse välja hange, mille vastu on seni suusõnaliselt huvi tundnud IVECO, Solaris ja MAN. Sellel nädalal katsetab linnatranspordi ettevõte Mercedese elektribussi, mille tõi kohale Silberauto.

„Elektribussi liinikilomeeter maksab vaid 14 eurosenti, mis on palju vähem kui diislikütusel bussi 40 sendine ja gaasibussi ligi 30sendine liinikilomeetri maksumus,” rääkis Tallinna Linnatranspordi juht Denis Borodits. „Praegu hangime keskkonnatingimuste parandamiseks 100 gaasibussi, kuid gaasist saab meile nn vahekütus, kui veendume, et elekter on parem.”

Boroditš kavatseb 2035. aastaks soetada Tallinnasse kuni 700 elektribussi. Praegu läheb iga päev liinile 412 linnaliini bussi, kuid uued elektribussid vahetavad välja ka praegu suurt osa reisijatest vedavatest trollidest.

Kaheks nädalaks Mustamäe ja kesklinna vahelisele ligi 20 kilomeetrise ringi pikkusega 24. liinile toodud Mercedese eCitare elektribuss töötab nn täislaadimise reziimil, mis tähendab, et akude töös hoidmiseks ei kasutata pantograafil põhinevat kiirlaadimissüteemi. Ühe laadimisega suudab 19,5 tonnise täismassiga Mercedes läbida 150 kilomeetrit, milleks veab kaasa 3 tonnise kaaluga akupanka.

Praegu kasutatav testbuss sõidab nn katkestatud vahetusega, mis tähendab, et hommikuse ja õhtuse liinil oleku vahel käib sõiduk garaažis laadimas. Sõltuvalt laadija võimsusest kulub bussi akude täitmiseks 3-11 tundi.

Tallinna Linnatranspordi aktsiaselts ei kaalu kiirlaadimissüsteemide suure maksumuse tõttu praegu pantograafiga busside soetamist. Panustatakse akutehnoloogia kiirele arengule, mis peaks looma võimaluse ühe laadimisega senisest pikame vahemaa läbimiseks. Samas ei välista ettevõte pantograafide kasutamist, sest mõne liini puhul võib just see tehnoloogia, mis võimaldab akude massi oluliselt vähendada, osutuda efektiivsemaks.

Mercedes-Benz eCitare bussi salongi köetakse talvel diislikütusel töötava soojendiga, suvel aga jahutatakse elektrilise kliimaseadmega.

Elektritransport vähendab oma tarbimiskohas oluliselt nii õhu- kui ka mürasaastet.