Loore Martma on õppinud muusikaõpetajaks ja teatrilavastajaks, tegelenud näitlemisega ning saanud eelmise magistrikraadi teatripedagoogikas ja psühholoogias. Tallinna ülikooli lõpetas ta magistriastmes digitaalsete õpimängude erialal, toimetades samal ajal doktorantuuris tervisekäitumise ja heaolu erialal. „Ma tunnen, et loon ennast läbi erinevate meediumite, mis kõik mulle tagasi annavad,” ütleb ta.

Peale selle toetab Martma vaatenurka, et tänapäeva maailmas ühest õpitud erialast kindlasti ei piisa: kõik muutub nii kiiresti ning ajad, kui valiti endale üks eriala ja jäädi selle juurde mitmekümneks aastaks, on ilmselt läbi.

Mitmekesisus on tugevus

„Ülikooli astumise vestlusel vaadati minu CV-d ning üheks kommentaariks sain, et tekib tunne, et tegemist on inimesega, kes ei ole elus veel oma kohta leidnud,” räägib Martma. Ta on aga arvamusel, et kui vahepeal teha kõrvalepõige uude valdkonda, ei ole see aja raiskamine ega märk sellest, et inimene on otsustamatu. Kui meeskonnas on erinevate kogemuste ja teadmistega inimesi, on sellel meeskonnal palju rohkem eeliseid.

Digitaalsete õpimängude erialale astus Martma viimasel hetkel, kui käimas oli lisavastuvõtt. Erialast kuulis ta vastuvõtu lõpus Popkulturistide podcast’ist. „Ma ise ka natukene muigan, et nii julgelt peale lendasin,” naerab Martma. Aga tal on alati palju erinevaid küsimusi, mida julgeb ka küsida, ning tal on hea meel, et ta vaatamata sellele õppima võeti.

Martma näeb, et Tallinna ülikoolis osatakse väärtustada hariduse omandamise sisulist poolt ning erinevaid kogemusi ja teadmisi, mitte ainuüksi lõputunnistuse paberit.

Kergelt ületatavad tõkked

„Minu jaoks oli igasugune kokkupuude digitaalse mängundusega enne sellele erialale astumist pigem puudulik,” ütleb Martma. See pani ta hetkeks kahtlema, kas ta ikka on õiges kohas. Õppima asudes kõhklused aga kadusid, sest Martma sai aru, et tema kõhutunne oli õige ning kogemus teistelt elualadelt kompenseeris valdkonnaga otseselt seotud teadmiste puudumise. Talle meeldib, kuidas õppekavasse on põimitud praktikad, mis aitavad lisaks akadeemilisele õppele eriala sees väga palju edasi areneda.

Digital Learning Games ehk digitaalsed õpimängud

Digitaalsete õpimängude ingliskeelne õppekava pakub vastavalt õppuri huvile ja spetsiifikale spetsialiseerumist. Loore Martmat köitis sisseastumisel see, kuidas õppekava on kokku pandud. „Tore on see, et magistritööna saab ette näidata midagi, mis on päriselt valmis tehtud,” räägib Martma.

Tema jaoks on oluline ka õppekava tugev põimitus haridusvaldkonnaga: teadmised, kogemused ja sõnavara, mille ta õpingute vältel digitaalsete õpimängude erialalt sai, andsid piisava pinnase, et jälgida ja teadvustada paremini, mis haridussüsteemis toimub.

Tule õpi Tallinna ülikoolis digitaalseid õpimänge! Avaldusi saab esitada 1. juulini.

Jaga
Kommentaarid