Vähem kui kaks aastat tagasi erakättesse läinud ELMO Rent andis juuli alguses teada, et plaanib selle suvega kasvatada algselt majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) käest saadud 31 sõidukist koosnenud autopargi selle suvega 50 sõidukini. Praegu on ELMO Rendi kaudu võimalik kasutada 40 autot.

„Kui vaadata suurt pilti, siis see on loomulik trend – et inimesed lähevad autojagamise peale,” rääkis ELMO Rendi tegevjuht Enn Laansoo Jr. Ka tõi ta välja, et elektriautode renditeenust pakkuva ettevõtte klientide arv on tänaseks kasvanud 7000 inimeseni ja see näitab selgelt nõudlust teenuse järele. „Meil tuleb iga päev viis kuni kümme uut klienti.”

Löönud kõiki seniseid kasutusrekordeid

Laansoo Jr. sõnul on kõige ELMO Rendi autode kasutust kõige parem võrrelda isikliku auto kasutusega. „Isiklikku autot sa kasutad 4% ajast. Meie oleme tõstnud ühe auto kasutuse kogu autopargi peale 39%-ni ja see tõuseb,” rääkis ELMO Rendi tegevjuht.

Sellega on ELMO Rent ületanud ka elektriautode renditeenuse tulemused selle ajaga võrreldes, kui kogu teenus veel riikliku sihtasutuse KredExi alla kuulus. ELMO Rendi 2018. aasta käive oli 280 000 eurot ja aasta lõpetati väikese kasumiga. Autopargi suurendamise käigus vahetatakse ka vanemad autod järjest välja.

Kui 2017. aasta lõpus teenus koos 31 autoga MKM-ilt saadi, koosnes see 22 Nissan Leafist ja üheksa Mitsubishi i-Mievist. Tänaseks kuuluvad ELMO Rendi autoparki ka Toyota Priused. Selle suvega omandab ELMO Rent üheksa Toyota Corolla hübriidmudelit ning üheksa Nissan Leafi uut mudelit. Investeering ise läheb maksma ligi pool miljonit eurot.

Esimesed hübriidtehnoloogial sõitvad Toyota Corollad sai ELMO Rent Amservitl kätte täna. Laansoo Jr. sõnul rääkis hübriidide soetamise kasuks eelkõige klientide positiivne tagasiside ja huvi nende sõidukite vastu. “Kliendid tahavad kiiret renditeenust ja murevaba sõidukogemust olenemata distantsist – hübriididega on see alati tagatud,” märkis ta.

Kuigi autod ostab ettevõte ise liisinguga välja, siis koostööd Toyotaga näeb ELMO Rent strateegilise partnerlusena. „Hübriid on see, mis me täna ostame, aga tegelikult me ootame pingsalt nende elektriautot – mis peaks kohe välja tulema – ja oleme huvitatud ka nende välja töötatud vesinikautost,” ütles Enn Laansoo Jr.

Täna tegutseb ELMO Rent valdavalt Tallinnas ja Tartus, kus on ka autode rendipunktid. „Me tahaks katta veel paari suuremat linna Eestis ja me teeme eeltööd välisturule sisenemiseks,” ütles Laansoo Jr. Eestis tähendaks see püsivalt ka Pärnus ja Narvas tegevuse alustamist, välisturule soovitakse laieneda läbi Soome ja Rootsi pealinnade Helsingi ja Stockholmi. See tähendab autopargi suurenemist veelgi.

Mitmeid probleeme laadimisvõrgustikuga

Laansoo Jr. sõnul võtab taksoäppide ja elektritõukerataste rendi kõrval ka autorent järjest suuremaid tuure üles. „Tegelikult on tore näha, et on teisi tegijaid. See ühelt poolt ajendab küll tugevat konkurentsi, kuid teisalt on ka väga palju arenguruumi, sest isiklikke autosid on maailmas väga palju,” lausus ta.

Palju tööd on ELMO Rent teinud ka teenuse mugavuse arendamisel – et mobiilis saaks autot rentida ühe klikiga ja teisega avada ning auto sõidumugavus peaks olema võrreldav isikliku auto kasutusega. „See on see, millele me oleme viimased poolteist aastat kõige rohkem rõhku pannud,” lausus Laansoo Jr.

Suurima probleemina näeb ELMO Rendi tegevjuht tänast laadimisvõrgustikku, millel on tema sõnul palju arenguruumi. „Mitte, et taristut ei ole, aga ta peaks arenema,” põhjendas Laansoo Jr. Kui arvuliselt on laadimispunktide hulk hea, siis strateegilistesse kohtadesse, nagu kaubanduskeskused, rongi- ja bussijaamad, tuleks neid juurde panna. Ka tuleks lisada teine pistik teiste autobrändide jaoks.

Ta usub, et muutused taristud tulevad siis, kui lõpuks suudetakse kohtus ära vaielda ELMO laadimisvõrgustiku müügi ümber tekkinud vaidlus ja uus ostja on välja valitud.

ELMO Rent on maailma üks esimesi elektriautode lühirenti pakkuv ettevõte, mis on välja kasvanud Eesti elektromobiilsuse programmist ELMO – Eesti valitsuse ja Mitsubishi Corporationi koostöös 2013. aastal käivitatud programmist energiatõhusate ja keskkonnasäästlike elektriautode ning laetavate hübriidide kasutusele võtmise toetamiseks.