Tulika Takso juhi Mati Saare sõnul on karistamatus andnud petistele hoogu juurde ning tänaseks on Tulika taksosid matkivate autode arv tõusnud üle 30. “Kliendi lollitamiseks võetakse kasutusele reeglina valge auto ning ukse peale kleebitakse kollane ovaal, musta raami ja mustade ruudukestega. Logod ei ole maha viksitud üks-ühele vaid sihilikult on tehtud väike viga sisse, et oleks nö Adibas või Roleds, aga ega klient seda ei märka ja see ongi petturite eesmärk,” selgitas Saar.

Libatulikate üks kogunemispaiku on Viru tänava algus, mis peaks linnavalitsuse eelmise aasta lõpus tehtud otsuse kohaselt olema hoopis elektri- ja hübriidtaksode päralt. Teine populaarne piirkond ettevaatamatute klientide püüdmiseks on Tallinna Vanasadam.

“Töö käib aktiivselt, kliendid haaratakse autosse otse kõnniteelt ning raadiosidega tagatakse, et vabanenud kohale tuleb sadamahoonete vahelt kohe järgmine libatulika,” kirjeldas Saar. Samas kiidab Saar sadamat, kes on olukorra parendamiseks erinevad meetmed kasutusele võtnud.

Tallinna Sadama Vanasadama haldusjuhi Tarmo Randmäe sõnul on nende jaoks väga oluline, et sadamasse saabumine ja sealt edasi reisimine oleks positiivne kogemus. Randmäe leiab, et taksoteenusel on selles oluline roll, kuna paljud reisijad soovivad sadamast just taksoga edasi liikuda. „Selleks, et saaksime olla kindlad sadamas pakutava taksoteenuse kvaliteedis, muutsime A-terminali ees liikluskorraldust selliselt, et terminali ette pääsevad ainult taksofirmad, kes on meie lepingupartnerid.

Lisaks on nüüd terminali ees lühiajaline „Kiss & Sail“ parkla, kus saavad peatuda ka muud reisijaid vedavad sõidukid, sealhulgas taksod, kes kasutavad teenuse pakkumiseks taksoäppe. Samuti püüame tõsta reisijate teadlikkust ametliku taksoteenuse ja taksosõitja õiguste osas nii meie kodulehel kui suunavate siltide abil,“ lisas Randmäe.

Tulika juhi sõnul on paraku endiselt sagedased olukorrad, kus libatulikad hiilivad tõkkepuu alt sisse sõites selleks lausa üle äärekivide. Tema sõnul ongi kõige suurem riskigrupp väliskülalised, kes kasutavad takso tellimiseks Taxofoni äppi harvemini kui kohalikud ja usuvad, et kollase ovaaliga valget autot valides ei saa midagi halba juhtuda.

“Esimesed märgid libatulikate organiseeritud tegevusest tekkisid umbes aasta aega tagasi ning see jõudis ka Soome ajakirjandusse. Igapäevaselt petta saavate klientide hulk on hoomamatu ja täna pöörduvad nad oma kaebustega Tulikasse. On tavapärane, et kliendile tehakse südalinna piires kuni 50-euroseid arveid ja maksmisest keeldumise korral ähvardab juht politsei kutsuda,” rääkis ta. Ta lisab, et paraku on Tulikal sellises olukorras käed seotud ja nende võimuses ei ole petta saanud tarbija muret lahendada, samas kui mainekahju jääb Tulika kanda.

Tulika Takso korraldas koos patendivolinik Almar Sehveriga Tallinna kesklinnas kontrollkäigu, mille käigus informeeris libatulika juhte kaubamärgiseaduse rikkumisest ning andis neile kolm päeva aega rikkumine lõpetada.