Ryanair on ka eestlaste seas populaarne. Odavlennufirma pakub võimalust taskukohaselt lennata näiteks Londonisse. Kuna hind on odav, kannatatakse ära ka kõvad ja kitsad istmed ning hilinemised.

Odav on lennata ka Rumeenia pealinnast Bukarestist Londonisse. Daily Mail kirjutab, et üks lend pidi väljuma eile varahommikul. See oli välja müüdud - kokku 169 reisijat.

Esimese lennukiga oli probleeme ning lend lükkus edasi, viimaks leiti asenduslennuk. Plaanitud 6.40 asemel starditi kell 10.57.

Vaid paar minutit hiljem, mil lennuk (Boeing 737-800) oli circa 1,5 kilomeetri kõrgusel, aga anti välja hädasignaal ning lennuki kabiin täitus tiheda suitsuga. Pöörduti tagasi Bukaresti.

Õnneks läks maandumine sujuvalt, ent reisijad olid ikkagi selgelt häiritud ja osa suisa paanikas. Sotsiaalmeedias kirjeldati, et lennukis valitses paras kaos. "Me ei näinud isegi neid inimesi, kes istusid meie ees, toss oli nii paks," märkis üks reisija.

Viidati, et lennusaatjad ei teinud pea midagi, et aidata - põhimõtteliselt laiutati käsi ja oodati, mis saab edasi. "Meeskond oli lihtsalt vait. Ka hapnikumaskid ei langenud alla, eeldaks, et hädaolukorras nii juhtub," kirjeldas üks lennukis viibinu.

Osa reisijad kasutas hädapäraseid vahendeid, näiteks salle ja riideesemeid, et need oma näo ette panna, et veidigi vältida suitsu sisse hingamist.

Kas külm ilm mängis rolli?

Maandumise järel organiseeris Ryanair kolmanda lennuki. Kuuldavasti oli 29 reisijat juhtunust nii häiritud, et keeldus selle peale minemast. Viimaks tõusis too lennuk õhku kella 15 paiku.

Ryanairist kinnitati Daily Mailile, et kabiin täitus suitsuga tehnilise rikke tõttu. Viidati, et probleeme oli lennuki kliimaseadmega. Mis täpsemalt, uuritakse.

Bukarestis on praegu ka päevasel ajal külmakraadid ning lennuki puhul tegeleti enne õhkutõusu ka sellega, et see jääst puhastada. Kas külm ilm ja jäätumine mängis ka hilisemas probleemis oma rolli, on veel vara öelda.

Ryanair vabandas reisijate ees.