Tallinna Sadama juhatuse esimehe Valdo Kalmu sõnul hakkab sild ühendama A- ja D-terminali. “Silla idee sündis praktilisest vajadusest muuta inimestele liikumine kahe terminali vahel kiiremaks ja mugavamaks. Tallinna Sadama laiem eesmärk on, et silla näol tekiks piirkonda ka ainulaadne arhitektuuriobjekt, mis ilmestaks ümberkaudset linnaruumi ja toimiks tõmbenumbrina nii linnakodanikele kui ka linna külastavatele turistidele sadama-alale pikemaks peatuma jäämisel.“

Tallinna abilinnapea Andrei Novikovi sõnul kujuneb vanasadama sild üheks uueneva vanasadama ja kogu sadamapiirkonna maamärgiks. „Tallinn on üha enam liikumas mere suunas ning Tallinna sadamaalast on kujunemas uus keskus läbimõeldud kontseptsiooni ja atraktiivse arhitektuuriga,“ märkis Novikov.

KMG Inseneriehituse AS-i juhatuse liige Indrek Pappel rääkis, et tänaseks on silla ehitusel Admiraliteedi basseini kanalisse rajatud kuivsüvend ning 36 meetri sügavusele pandud paika silla kesksamba alused vaiad ning neile paigaldatud alusplaat. “Edasi jätkame kesksamba rajamisega, kuhu tulevikus hakkab silla pöörlev osa toetuma. Tehases toimuvad samaaegselt arhitektuurselt keeruliste teraskonstruktsioonide koostamistööd. Kuigi silla lepingujärgne valmimistähtaeg on järgmise aasta augustis ja kahtlemata on ehituslikult tegemist väljakutseid esitava insenertehnilise projektiga, siis praegu oleme siiski optimistlikud ja loodame silla valmis saada juba kevadel.“

Eestis ainulaadse pöörd-avatava silla projektlahenduse aluseks on Tallinna Sadama poolt 2017.aastal korraldatud ideekonkursi võidutöö „ New Balance 100“ kavand, mille esitasid Witteveen + BOS ja arhitekt Robert-Jan van der Veen arhitektuuribüroost Plein06. Silla ehitab KMG Inseneriehituse AS.

Vastavalt ehitajaga sõlmitud lepingule kujuneb projekteerimise, ehitustööde ja garantiiperioodi hoolduse maksumuseks kokku 4,22 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Tallinna Sadama kõrval kaasrahastab silla rajamist Euroopa Liit Euroopa Ühendamise Rahastu projekti TWIN-PORT 2 nr 2014-EU-TM-0087-M raames.

Sild on osa Vanasadama arendusplaanist „Masterplaan 2030“, mis aitab muuta meie vabariigi ja pealinna esindusvärava kasutajasõbralikumaks ning kogu sadama-ala atraktiivsemaks.