Südikus viib sihile

Nagu sagedasti ettevõtluses juhtub, sai 2012. aastal asutatud SimplBooks alguse omanike isiklikust vajadusest. „Üheksa aastat tagasi ei olnud Eesti turul veel ühtegi veebipõhist raamatupidamistarkvara. Samuti tundus, justkui oleksid seniste tarkvarade tegijad loorberitele puhkama jäänud. Sellest sündis Eesti esimene täielikult veebipõhine raamatupidamistarkvara. Kui olime esimese aasta lõpuks jõudnud 30 kliendini, siis leidsime, et idee on jätkusuutlik ja otsustasime edasi tegutseda. SimplBooksi praegused 10 000 klienti olid tol ajal veel salamisi sõnastatud unistus, kuid meie kogemus näitab, et südikus viib sihile ja alla ei tasu anda,“ tõdeb SimplBooksi tegevjuht Jaanus Reismaa.

Kliendid hindavad ausust ja läbipaistvust

Pilveteenuse üks olulisemaid väärtusnäitajaid on kasutajate arv, samuti nende hulga kasvukiirus. Kui kasutajaid tuleb märgatavas tempos juurde, siis annab see suure tõenäosusega märku nii kvaliteetsest veebiteenusest kui ka sellest, et kliendid usaldavad teenusepakkujat. SimplBooksi tegevuse üks põhiprintsiipe on olnud teenuse arendus tihedas koostöös erialaekspertidega, nende seas mitmete raamatupidajate ja raamatupidamisbüroodega. „Oleme nende tagasisidet arvesse võtnud ja tänu sellele mitmeid arendusi paremaks lihvinud. Samuti oleme raamatupidajaid koolitanud ning neid juhendanud, kuidas mingeid olukordi lahendada lihtsamalt ja automaatsemalt. Lisaks teeme inspireerivat koostööd eri ülikoolidega, näiteks TalTechi ja EBSi ning sealsete tudengitega,“ kirjeldab Reismaa.

SimplBooks tarkvara

SimplBooksi tiimis võetakse arvesse ka klientide ettepanekuid. „Meil on palju näiteid arendustest, mis on saanud teoks just tänu klientide tagasisidele, seega aitab see meil muuta tarkvarakasutust mugavamaks ja paremaks. Samuti jälgime arvustusi Google’is ja sotsiaalmeedias. Hea meel on täheldada, et üldine keskmine hinnang on seni olnud viis viiest,“ lisab Reismaa. 2020. aasta alguses tehtud tarkvara rahulolu-uuringust selgus, et enim hinnatakse SimplBooksi tarkvara lihtsust ja head kasutajatuge. „Eriti rõõmsaks teeb positiivne tagasiside, kui oleme suutnud kliendi ootusi ületada ja ta on pakutava teenusega väga rahul. Sageli saab kiitust meie kasutajatoe asjalikkus ja kiirus. Samuti on raamatupidajad ise väljendanud, et SimplBooks on praegu turul pakutavatest üks parimaid võimaluste ja hinna suhtega teenuseid,“ räägib Reismaa.

Reismaa sõnul iga ettepanekut siiski kohe arendusse ei suunata ning teenuse pakkumisel lähtutakse aususe ja läbipaistvuse põhimõtetest. „Ausus ei pruugi alati olla kasumlik, kuid kõiki me paraku õnnelikuks teha ei suuda. Kui klient esitab näiteks soovi, millel meie ei näe n-ö jumet, siis me talle nii ka ütleme. Samuti selgitame kliendile, kes küsib, kas ta saab SimplBooksiga kogu raamatupidamise ise ära teha ja raamatupidajast loobuda, miks SimplBooks raamatupidajat siiski ei asenda ning miks tal raamatupidajat vaja läheb,“ räägib Reismaa ja lisab, et raamatupidaja vajadus sõltub näiteks mikroettevõtja puhul tema enda oskustest ja kogemustest – mida rohkem teadmisi, seda suurem tõenäosus, et ta suudab oma raamatupidamist ise hallata.

Koos tiimiga Eesti Firmaspordi Liidu üritusel

Tegusa tiimi loovad ühised üritused

SimplBooksis on praegu 11 töötajat. Kuna kasvustrateegia näeb lähemal ajal ette laienemist, on plaanis meeskonda suurendada. Ühiseid töökultuuriväärtusi hoitakse sellegipoolest ka laienedes au sees. „Meie tiimi hoiab hästi koos igal tööpäeval koos lõunatamine ühise söögilaua taga. Räägime nii isiklikust elust kui arutame ka ettevõtte tähtsamaid sündmusi. Võtame tiimiga tihti osa erinevatest spordiüritustest, mis aitavad suurendada tiimitunnet, pakuvad palju põnevust ja hoiavad vaimu värske. Osaleme näiteks juba kolmandat aastat Eesti Firmaspordi Liidu üritustel. Mitmed meie töötajad on veredoonorid, samuti oleme käinud kogu tiimiga verd andmas. Mitu korda aastas võtame ette muid põnevaid ühiskäike, nagu rabamatk, purjetamine, põgenemistoa külastamine jne. Ühistegevused on vajalikud selleks, et tiimis valitseks hea õhkkond, kõik tiimiliikmed oleksid kaasatud ja tunneksid end töökeskkonnas mugavalt,“ selgitab Reismaa. Seoses koroonaviiruse laialdase levikuga on SimplBooksi tiim jäänud viimasel ajal pigem kodukontoritesse ja seega on ühisüritused pigem virtuaalsed.

Ees ootab laienemine Euroopasse

Ettevõtte missioon on aja jooksul ja loomuliku arengu käigus muutunud. Esialgne eesmärk pakkuda lihtsat ja mugavat pilvepõhist raamatupidamistarkvara nii raamatupidajatele kui ka ettevõtjatele on Reismaa hinnangul suuresti täidetud. „Nüüd on saanud meie missiooniks pakkuda kvaliteetset ja automatiseeritud raamatupidamistarkvara üle Euroopa. Seejuures on kujunenud oluliseks osaks andmete avatus. Viimane tähendab, et meie tarkvara kasutaja saab soovi korral kõik andmed SimplBooksist alla laadida ja kasvõi konkurendi juurde minna. Meil ei ole usku kliendi andmete n-ö vangis hoidmisesse. Kui klient ikka soovib mingil põhjusel meie juurest lahkuda, siis ta saab seda teha lihtsalt ja mugavalt,“ kinnitab Reismaa.

Paljude ettevõtjate jaoks heitlikku 2020. aastat peab SimplBooks oma arengut ja müügikäivet arvestades hoopis põnevaks ja edukaks. „Peame 2020. aastat põnevaks ja edukaks lisandunud liideste, eriti just pangaliideste mõttes, mis on viinud meid raamatupidamistarkvarade turul järgmisele tasemele. Saame nüüd kasutajatele pakkuda suuremat automatiseeritust ja mugavust. Möödunud aasta oli edukas veel selleski mõttes, et senised pingutused hakkasid selgemini väljenduma klientide arvu kasvus ja positiivses tagasisides,“ nendib Reismaa. 2021. aastal jätkatakse tarkvaraarendustega, ettevõtte tegevusfookus liigub siiski suures osas eksportturgudele. „Pea nelja aasta eest ette võetud sisenemine Soome turule on läinud edukalt. See on andnud meile kindlustunde, et saame ekspordiga kenasti hakkama. Nüüd plaanime laieneda esmalt Poola ning siis Läti ja Leedu turule,“ avab Reismaa SimplBooksi lähituleviku tegevusplaane.