Kui ostja on jaekaupluses tehtud ostu osas lihtsalt ümber mõelnud, siis müüjal ei ole seadusest tulenevat kohustust puudusteta kaupa tagasi osta. Küll aga võib müüja tarbija soovile vastu tulla ja nii-öelda hea kliendisuhte hoidmise eesmärgil kauba tagasi osta või ümber vahetada.

Erinev on olukord juhul, kui kaubal on puudus, mille eest on vastutav kaupleja. Kui tarbija on avastanud ostetud kaubal puuduse, siis ei tohi seda puudusega asja edasi kasutada. Jätkuval kasutamisel võib tekkinud defekt/puudus veelgi süveneda. Kiire teavitamise korral on müüjal lihtsam puuduse päritolu selgitada, samuti on müüjal suuremad võimalused asja asendamiseks. Puudusega kaubast tuleb müüjale teada anda esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui kahe kuu jooksul.

Müüja ei ole kohustatud koheselt raha tagastama

Kui asi ei vasta lepingutingimustele, on müüjal õigus puudusega asi kas parandada või asendada. Asja asendamine tähendab täpselt samasuguse toote asemele andmist ehk kõik parameetrid peavad olema samad: näiteks värv, suurus, mudel jne. Kui müüjal ei ole asenduseks pakkuda samasugust toodet ning ta pakub asenduseks sama mudeli teist värvi toodet või muud kaupa, ei ole tarbija kohustatud seda vastu võtma ning võib raha tagasi küsida.

Tarbijal on kaheaastase pretensiooni esitamise aja jooksul lepingust taganemise (ehk asja tagastamise ja raha tagasisaamise) õigus muuhulgas siis, kui asja parandamine või asendamine ebaõnnestub, ei ole võimalik või tekitab tarbijale põhjendamatuid ebamugavusi. Samuti juhul, kui müüja keeldub põhjendamatult asja parandamisest või asendamisest või ei tee see seda mõistliku aja jooksul. Juhul kui müüja on lepingutingimustele mittevastava asja parandanud ning sama(laadne) puudus ilmneb taas, on tarbijal õigus raha tagasi saada. Müüja võib pakkuda raha tagastamise asemel ka kinkekaarte või teist kaupa, kuid kui tarbijale see ei sobi, siis võib ta endiselt raha tagasi küsida.

Veebipoes tehtud ostudel on 14 päevane tagastamisõigus.