2020

Kuigi koroonakriis meid 2020. aastal lahutas, siis loovus liitis. Esmakordselt Kuldmuna ajaloos jagati võidumunad ja eriauhinnad välja otse-eetris veebiülekande vahendusel, mille õnnestumisse panustas Eesti üritusturundajate paremik.


Loovagentuur Tank oma kodudes Kuldmuna tähistamas

Vaatajate arvu poolest oli Kuldmuna 2020 läbi aegade suurim – otseülekannet vaadati 3364 erinevast seadmest. Kui Kultuurikatla saali oleks mahtunud ligi 600 osalejat, siis üle veebi sai auhindamisest osa tuhandeid inimesi. Vaata uuesti Kuldmuna auhindamist, mille viisid läbi Kristel Aaslaid ja Mart Juur.


Mart Juur ja Kristel Aaslaid Kuldmuna 2020. aasta galat juhtimas

Kuldmuna 2020 aasta reklaamiagentuuri tiitli sai neljandat aastat järjest Optimist. Aasta disainiagentuure oli aga lausa kaks: Velvet ja BOND. Aasta digiagentuuriks sai Tank, suhtekorraldusagentuuridest pälvis kõrgeima tunnustuse Havas ja üritusturundusagentuuridest Jolos. Parima kliendi auhinna sai Viru keskus.

Kuldmuna 2020 Grand prix läks Lastefondi püsiannetuskampaaniale “Jäta üks asi ostmata”, mille autoriks oli turundusagentuur Salama. Kampaania suurendas püsiannetajate arvu 29% ja püsiannetuste summat 44%. Loovagentuur Salama, produktsioonifirma Kuukulgur Film, helistuudio Orbital Vox Stuudiod ja meediaagentuur Vizeum töötasid kõik kampaania heaks 100% pro bono, samuti olid tasuta meediapinnad.

Noortekonkursil Taeva Pesamuna tuli osalejatel 48 tunni jooksul välja mõelda üleriigiline kampaania, mis kutsuks inimesi üles õigesti käsi pesema, et vältida viirustesse nakatumist. Võidutöö “99 probleemi, 1 lahendus” esitasid Johanna Valge, Liisa Kivirähk ja Kristjan Hinno.


Rain Pikand Kuldmuna 2020 elutööpreemia auhinnaga

Kuldmuna 2020 elutööpreemia pälvis Rain Pikand, loovagentuuri Division üks asutajatest ja pikaajaline loovjuht. See oli muuseas esimene kord, kui Kuldmuna elutööpreemia võitis loovjuht! Loe intervjuud Rainiga SIIT.

Kuna Kuldmuna peateemaks oli „Loovus liidab”, siis oli märkimisväärne, et just 2020. aastal ühines Kuldmunaga ka ADC*Eesti Disainiauhindade konkurss.

2019


Aasta Reklaamiagentuur 2019 Optimist Creative Kuldmuna galal Kultuurikatlas

Kuldmuna 2019 aasta reklaamiagentuuriks valiti kolmandat aastat järjest Optimist. Aasta suhtekorraldusagentuuri tiitli pälvis Dalton, üritusturundusagentuuridest oli võidukaim Orangetime Event, aasta digiagentuuriks sai Age McCann ning aasta disainiagentuuriks AKU. Parima kliendi tiitli sai tol aastal Riigikantselei.

Lisaks kategooriapõhistele auhindadele anti välja kaks Grand prix’d. Ühe Grand prix pälvis Taevas Ogilvy koos Tervise Arengu Instituudiga ja teise Orangetime Event koos Vool Eventsiga, kelle kliendiks oli Coca-Cola.

Taevas Ogilvy koostöös Tervise Arengu Instituudiga pälvis Grand prix kampaaniaga “Südames sündinud”, mis võttis fookusesse asendushoolduse ja lapsendamise. Kuna tegu on emotsionaalsete teemadega, siis loodi nende käsitlemiseks teatrilavastus, mis põhineb päris kasuvanematega läbi viidud intervjuudel. Kokku mängiti üle Eesti 15 etendust, mis said hea vastukaja nii publikult kui ka kriitikutelt.

Teise Grand Prix auhinna sai Orangetime Eventi ja Vool Eventsi koostöö, mille käigus korraldati kolme kuuga üks suurimaid Eestis toimunud korporatiivüritusi – Coca-Cola 700 töötaja kohtumine. Coca-Cola tulevikueesmärkide tutvustamisega suudeti siduda ka Eesti ettevõtteid tutvustav demoala Tomorrowland. 50 esinejat, 800 slaidi ettekandeid ja festivalilaadne õhustik Kultuurikatlas garanteerisid ürituse enneolematu edu: külalised 28 erinevast riigist hindasid selle seni parimaks korraldatud ettevõttesiseseks ürituseks.

Taeva Pesamuna osalejatel tuli 48 tunni jooksul oma loovus proovile panna Taevas Ogilvy koostatud lähteülesandes, et luua kampaania, mis kutsuks inimesi üles suhtuma negatiivsete kommentaaride kirjutajatesse empaatiaga ja vähendama seega vihakõnet internetis. Osa võttis 56 tiimi ning Võidutöö “Piis näita siis” esitasid Maria Rahamägi ja Daniil Golubev.

Elutööpreemiaga tunnustati 2019. aastal aga Linnar Priimäge. “Kui ma hakkasin ülikoolis õpetama reklaami, siis levis minu kohta nimi Reklaamiguru. Ma ei sallinud seda, sest guru tähendab väga vana inimest. Nüüd antakse mulle elutööpreemia, nagu ma oleksin homme suremas! Ei! Ei ole see niimoodi!” hüüatab Kuldmuna 2019 galal elutööpreemia pälvinud Tallinna Ülikooli reklaami ja imagoloogia raudvara Linnar Priimägi, kes mainib oma kõnes ka kolleeg Tiina Hiobit ning muidugi Goethet. Head kuulamist:


Kuldmuna 2019 gala Kultuurikatlas

Kuldmuna korraldaja Turundajate Liit (TULI) on kõiki turundusega tegelevaid professionaale ühendav liit, mille missiooniks on tõsta kohalike ettevõtjate ja terve Eesti ühiskonna teadlikkust turunduse erinevatest aspektidest.

1990ndatel Eesti Reklaamiagentuuride Liidu algatatud ja hiljem TULI kätte läinud Kuldmuna festival sündis soovist tõsta esile neid andekaid Eesti meeskondi, kes suudavad kohaliku reklaami- ja turundusmaailma barjääre jõudsalt edasi nihutada. Nüüdseks juba 21. korda toimuv Kuldmuna on seega Eesti kõige vanem ja prestiižsem reklaamikonkurss, mille auhindadel on reaalne kaal nii üldsuse, tellijate kui konkurentide silmis.

Kuldmuna viimaste aastate võidutööd:

Kuldmuna elutööpreemiate laureaadid läbi aegade:
2020 – Rain Pikand
2019 – Linnar Priimägi
2018 – Hando Sinisalu
2017 – Tiina Hiob
2015 – Hans H. Luik
2014 – Olav Osolin

28. mail toimub taas loovusfestival Kuldmuna, kus selgitatakse välja eelmise aasta loovaimad sündmused, reklaamid ning turundus-, kommunikatsiooni- ja disainilahendused. Kuldmuna jätkab koostööd ADC*Eesti Disainiauhindadega.

Kuldmuna 2021 ajakava:
Tööde vastuvõtt: 5. aprill – 4. mai (kell 23:59)
Hilinejate vastuvõtt: 5. – 12. mai 2021
Esitatavate tööde esmailmumise vahemik: 25. jaanuar 2020 – 4. aprill 2021
Pidulik auhinnagala: 28. mai 2021
Rohkem infot Kuldmuna 2021 teema, kategooriate ja žüriide koosseisude kohta: kuldmuna.ee