Väljastpoolt Euroopa Liitu tellitud alla 22 eurot maksvatelt saadetistelt kaob käibemaksuvabastus. Kui seni ei pidanud deklareerima ega käibemaksu tasuma alla 22 euro maksvate kaupade eest, mis olid tellitud kolmandatest riikidest (näiteks Hiinast või USA-st), siis alates tänasest (1. juulist) tuleb kõik kaubad deklareerida ja käibemaks tasuda.

See toob nendele kaupadele kaasa mõningase hinnatõusu. Kui seni jõudis näiteks kümme eurot maksev kaup tellijani ilma maksude ja lisategevusteta, siis edaspidi tuleb selle kauba kohta esitada Eestisse saabumisel tollideklaratsioon ja tasuda käibemaks 20%. Seega lisandub kaubale antud näite puhul kahe euro suurune käibemaks.

Ainsaks erandiks on ühelt eraisikult teisele tasuta ehk kingitusena saadetud pakid väärtuses kuni 45 eurot. Nende pealt käibemaksu tasuma ei pea, kuid deklareerida tuleb ka kingitused. Üle 45 euro maksvatele kinkesaadetistele lisandub samuti käibemaks.

Paki väärtuse määrab paki saatja. Kliendil on 30 päeva aega, et kaup deklareerida ja tasuda maksud. Kui seda pole tehtud, saadetakse pakk saatjale tagasi.

Kuidas saab eraisik saadetist deklareerida?

Varasemalt on Ärileht vastanud lugejate küsimustele seoses jõustunud muudatusega.

Kui mul on tulemas mitu pakki, siis kuidas ma tean, milline pakk just kohale jõudis? (st et mida täpselt deklareerida, mis on just selle paki sisu?)

Vastab Omniva rahvusvahelise segmendi juht Marita Mägi.

Kui pakk jõuab Eestisse, saab klient teavituse, et talle on saabunud pakk, mis vajab deklareerimist. Teates on link, mis viib otse e-teenindusse konkreetse paki andmete juurde. Seal on võimalik näha paki sisu kirjeldust ning selle väärtust.

Klient saab seejärel valida, kas:

  • soovib paki ise deklareerida (seda saab teha maksu- ja tolliameti lehel);
  • volitab teenustasu eest Omniva enda eest kõiki deklareerimisega seotud protseduure tegema;
  • loobub pakist ning see tagastamisele saata.

Tellitud maikuus, tracking näitab juba kuu aega, et jõudnud sihtriiki, aga kätte pole saanud. Kas nüüd juuli algul tuleb kohe hunnikute viisi pikalt Eestis kinni hoitud pakkidelt maksu hakata maksma?

Vastab Omniva rahvusvahelise segmendi juht Marita Mägi.

Kindlasti ei hoita pakke juulikuu ootel Eestis kinni. Tõenäoliselt on tegu müüja poolse eksitava märkega. Kui tracking-keskkonda tekib paki kohta esimene sündmus, mille asukohaks kuvatakse "Eesti", tähendab see postimaailmas sageli seda, et saadetis on saatjariigi eksporditerminalist väljunud Eesti poole või on jõudnud mõnda transiitriiki.

See tähendab, et füüsiliselt Eesti pinnale jõudmiseks võib veel kuluda veel mitu nädalat. Kui pakk jõuab Omniva sorteerimiskeskusesse pärast 1. juulit, kuulub see olenemata teiste jälgimiskeskkonna märgetele deklareerimisele ja sellelt arvestatakse vastavad maksud. Kõige lihtsam on seda jälgida Omniva kodulehel saadetise otsingust kui saadetiste kohta on olemas sündmus „Omniva sorteerimiskeskuses" enne 1. juulit, siis maksumuudatused pakile ei rakendu.

Loe ka teisi lugejate küsimusi pakkide deklareerimise kohta SIIT.