AS Tref projektijuhi Kristjan Kivimaa sõnul lõpetati Transpordiameti tellitud tööd kokku 12 teelõigul. „Transpordiamet tõstis seoses Covidi kriisiga osad projektid ettepoole ning niimoodi said ka need teed paar aastat planeeritust varem tolmuvaba katte. Taristuehituse sektoris hetkel ülekuumenemist pole – meil jagub nii materjale kui tööjõudu ja ka hinnad pole tellijale oluliselt tõusnud. Taristuehitajatel on olemas ressursid, et riigi tellimusel märksa rohkem teid rajada ja korrastada kui seni,“ kommenteeris Kristjan Kivimaa.

Kokku kulus tolmuvabade katete ehitamiseks neli kuud, mille käigus pinnati kruusateedele bituumenist ja killustikust mittetolmav kergkate ning katsetati pilootprojektina ka mitmeid erinevaid uusi tehnoloogiaid. „Hoidsime teetööde käigus liikluse avatuna ning niisutasime kuival ajal nii palju kui võimalik, et tekkiv tolm inimesi ei segaks,“ ütles Kivimaa.

„Peab ütlema, et lähikonna inimesed olid väga mõistvad ja nende jaoks on tolmuvabad teed väga suur asi, mida on kaua oodatud. Päris tihti käidi ka küsimas, millal päris asfalt tuleb,“ ütles Kivimaa ja lisas, et heas korras teed tõstavad oluliselt inimeste elukvaliteeti ning hoiavad maakohad elus.

Kruusateed said tolmuvaba katte järgmistel teelõikudel:
• Poolemõisa - Annikoru 0,032. – 3,159. kilomeetril
• Luke - Unipiha 0,490. – 4,970. kilomeetril
• Järiste - Luke mõis 0,00 – 4,822. kilomeetril
• Pangodi – Luke mõis 0,0 – 4,292. kilomeetril
• Soosilla-Nõgiaru 0,475. – 2,522. kilomeetril
• Kõnnu-Ahunapalu 0,056. – 7,651. kilomeetril
• Rõõmu-Viira 8,956. – 12,550. kilomeetril
• Haaslava-Aadami-Uniküla 5,035. – 7,034. kilomeetril
• Melliste-Heiti 1,747. – 6,192. kilomeetril
• Vara-Kaitsemõisa 2,694. – 9,563. kilomeetril
• Kallaste-Kokora-Sõõru 6,541. – 10,351. kilomeetril