Influencer turunduse vanad võtted

Influencer turundus on juba mitmeid aastaid kasvanud ja küpseks saamas. Seetõttu tasub mõelda, kas mõni tavapärastest soovitustest ajale jalgu ei ole jäänud.

Influencer Marketing Hub uuringu järgi kasutajate ja kaubamärkide seotus Instagramis on 10x suurem kui Facebookis, 54x suurem kui Pinterestis ja 84x suurem kui Twitteris. Sama uuring näitab, et hästi läbimõeldud influencer turunduse programm võib tuua sulle 8 dollarit tootlust igalt investeeritud dollarilt.

On ilmne, et influencer turunduses pead kohandama oma tehnikaid ja suhtumist uutesse muudatustesse. Nendest iganenud trendistest influencer turunduses üle saamiseks peame mõistma, miks need enam ei tööta ja mis on alternatiiv.

Lühidalt

  • Influencerite puhul pole suurus oluline. Olulisem on sobitada oma brändi väärtused ja sihtrühm influenceri omadega.
  • Kui leiad mõne influenceri, kellega sul on hea sünergia ja suurepärane tulemus, hoia koostööd.
  • Taaskasuta sisu. Võimas sõnum on väärt levitamist kõigis oma suhtlusvõrgustikes mitmel erineval kujul.
  • Liigne kontroll tapab autentsuse. Anna juhiseid ja tuge, mitte rangeid reegleid. Jälgivad jälgivad täpselt seda mõjutajat sellisena, kes ta on, nii et las nad on sinu brändi soovitamisel ka nemad ise.
  • Parim poliitika on läbipaistvus. Tänapäeval pole raha mõjutajate jaoks kõige suurem motivatsioon ja kui keegi valib sinu brändiga sponsoreeritud sisu postitamise, tähendab see, et sinu bränd on piisavalt hea, et teda esindada.


Influencer turundus – mida suurem seda parem?

Sotsiaalmeedia kasvuga on üha rohkem inimesi saanud julgust ennast väljendada, oma tegemisi teistega jagada ja enda ümber kogukondi ehitada. Seetõttu peegeldab suurem arv jälgijaid sotsiaalmeedias mõjutaja jõudu ühenduda publikuga ja panna neid oma tegevusi jälgima ja sellesse oma aega investeerima.

Laias maailmas jagatakse influencer turunduses mõjuisikute suurused järgnevalt:

Megainfluencerid

seltskondlikud kuulsused, kellel on üle 1 miljoni jälgija.

Makroinfluencerid

mõjutajad, kellel on 100 000–1 miljonit jälgijat

Mikroinfluencerid

keegi, kellel on 1000 kuni 100 000 jälgijat.

Nanoinfluencerid

kellel on vähem kui 1000 jälgijat ja kellel on suur mõju suhteliselt kitsa turuga.
Nagu näha siis Eestis on tegemist peamiselt nano- ja mikroinfluenceritega, kui silmas pidada maailma mastaape. Siiski nimetaksin siinseid influencereid, kellel on üle 10 000 jälgija märkimisväärse jälgijaskonnaga mõjutajateks.

Turundus seisneb teadlikkuse kasvatamises ja alles seejärel tulevad ostud. Seetõttu sisetunde järgi käitudes soovime teha koostööd suurimate mõjutajatega. Ühelt poolt on suuremaid influencereid raske kätte saada. Üha rohkem kaubamärke investeerib influencer turundusse. Seega on influenceritele palju erinevaid koostöö ettepanekuid, nii et sinu pakkumine peab olema väga helde, et teiste seas silma paista.

Kuid isegi siis kui sa oled oma turundusplaani sisse saanud suure influenceri, ei taga see, et tema jälgijad sinu kaubamärgi vastu poolehoidu tundma hakkaksid. Üks põhjus võib siin olla kasvõi selles, et influenceril võivad olla võltsjälgijad. Samuti kerkib üles suur küsimus: kas jälgijad influenceriga räägivad kaasa ja kommenteerivad/jagavad tema postitusi, või on nad vaikivad jälgijad? Ja kui on aktiivsed, kas see on propotsioonis jälgijate arvuga? Influencer Marketing hub aruanne näitab, et see pole tõsi. Mega-influenceriga töötamine võib olla kulukas ja vähem efektiivne kui koostöö mitme mikro-influenceriga korraga. Näiteks võib nano-mõjutajal olla teatud grupis kõige usaldusväärsem, sinu toote jaoks ideaalseim jälgijaskond.

Väldi üheöösuhteid

Influenceri otsimine, temaga koostöö saavutamine ja temaga läbirääkimised; kampaania loomine, ülevaade; järelevalve rakendamine ja tulemustest teatamine. See on tohutu vaev ja raha vaid ühe kampaania jaoks, millel on vaid influenceriga ühekordne koostöö.

Pärast seda tundub teise mõjutaja juurde minek suht mõttetu. Kasutades mõistlikult oma ressursse, tasub selle sama influenceriga ka edasi minna, kui tulemused veidigi mõistlikud olid. Lisaks võivad lühiajalised suhted influenceritega olla ebatervislikud ka nende kahe teise osapoole – influenceri ja tema jälgijate – jaoks. Lühike influencer turunduse kampaania on kindlasti vähem meeldejääv ja liigutav. Seda ei saa võrrelda aastatepikkuse koostööga sama influenceriga. Pikemas perspektiivis saab sinuga koostööd tegev influencer sinu kaubamärgi eestkõnelejaks.

Selle pikaajalise suhte leidmiseks soovitan sul värvata influencer turundusse keegi oma kaubamärgi saadikutest. Influencer, kes on sinu toote/teenuse vastu niisamagi kirglik ja saadab positiivseid sõnumeid selle kohta juba ise perele, sõpradele ja jälgijatele.

Leia selline influencer brändi mainimiste ja aktiivse vestluse teel. Vaata, kes on need inimesed, kes sinu postitusi kommenteerivad ja jagavad? Kes tag’ib sind oma postitustes? Vaata tema jälgijaskonna suurust ja kui sulle tundub see piisav, võta temaga otse ühendust, et rääkida võimalikust koostööst.

Lõpeta sisu loomine vaid ühte kanalisse üheks korraks

Hea sisu on hindamatu. Hea sisu on autentne, originaalne, loominguline, lühike, ilmekas, tundlik, sihipärane jne. Sellise loomine on omajagu kuntstükk kogemustega sisuturundajatel. Kuid see kehtib ka influencer turunduse kohta.

Elame retweetide ja regrammide ajastul. Instagram tegi selle veelgi lihtsamaks, lastes meil lugusid uuesti avaldada. Nende olemasolu korral võtab mõjutaja sisu uuesti postitamine sekundeid. Tema interaktiivne sõnum jõuab ka sinu publikuni, annab sulle rohkem sotsiaalseid tõendeid ja toob kaasa seotuse. Lisaks saad sisu levitamisse kaasata ka teisi oma suhtlusvõrgustikke, näiteks jagada oma brändi kohta mõjutaja videot Facebookis.

Tagasi sisu kui aarde idee juurde. Ole sisu taaskasutamiseks avatud. Näiteks mõjuka influenceri tehtud üksikasjaliku ülevaate sinu tootest saad kirjutada blogipostituseks või teha õpetliku kasutusjuhendi. Influencer tegi mitmeid pilte oma blogisse? Küsi need endale ja tee slideshow Facebooki.

Loo moraal võiks olla selles, et küsi influencerilt julgesti täiendavat materjali. See pilt või video, mida ta oma sotsiaalmeediasse lisab on vaid murdosa sellest, mis ta tegi, et seda üht ja kõige sobivamat pilti saada. Samal ajal on tal aga hulk lisamaterjali, mida ta kusagil ei kasuta. Küsi need endale ja tee postitusi oma sotsiaalmeediasse.

Loobu kontrollifriigi suhtumisest

Lõpuks on sinu sihtrühma poolt väga austatud inimesega suhtlemise eesmärk suurendada oma klientide arvu, müüki ja investeeringutasuvust. Ja mis puudutab raha, siis isegi turundajatest saavad kontrollifriigid. Nii et lühikokkuvõtted ja juhised influenceritele muutuvad väga keerukaks, täis mainitavaid hashtage ja tag’e, märksõnu, postituste arvu, keelatud tekste ja isegi täpseid sisutükke, mida postitada või öelda. Põhjus, miks see juhtub, on arusaadav, kuid sedasi käitudes on ebaõnnestumiseks rohkem võimalusi kui õnnestumiseks.

Näitena elust saan tuua selle, kui üks ettevõte seadis ette isegi selle, et mis küljega pildil võib influencer olla, mis värvi riided seljas jne.

Esiteks tunduvad sellised kontrollitud postitused liiga head, et olla tõsi. Influenceri jälgijad on väga teadlikud ja tähelepanelikud ning nad tunnetavad koheselt, kui sisu on reklaam ja meeleheitlik müük. See ei vii mitte ainult influenceri kampaania teadmatusse, vaid kaob ka intiimsus ja usaldus influenceri vastu, mis mõjutab nii sinu kui influenceri kaubamärki.

Teiseks pärsib selline suhtumine influenceri autentsust, täpselt seda, mille pärast inimesed neid järgivad. Inimeste huvi äratavad nende loovus ja isikupärastatud kogemused. Ehk siis ehe inimene, mitte reklaamnägu igasugu toodetele.

Parem lähenemisviis suuniste andmiseks on pakkuda brändiraamatut, üldist ideed kampaania kohta ja ressursse, mida sinu brändi saadik võib vajada, näiteks tagasisidet, videotöötlusoskusi ja -tööriistu, fotograafi jne.

Kuid tahan siinkohal rõhutada ka seda, et suuniseid tasub kindlasti ikka anda. Enne koostöö algust selgelt paika pandud mõtted aitavad nii sind kui influencerit. See hoiab ära ka kõik hilisemad arusaamatused. Kuid veelkord – ära tee juhistest paksu eepost vaid jäta mänguruumi ka influenceri isikupärale.

Ära varja koostööd

Influenceriga koostöö varjamine võib alguses olla kindlate argumentidega (et influenceri sõnum tunduks loomulik, ausam, objektiivsem ja tasustamata). Kuid kui proovid koostööd varjata, võid kindel olla, et see tuleb siiski varem või hiljem välja. Ja tagajärjed on kindlasti kurvemad. Kui sinu avalikkus tabab sind teesklemas, siis vaevalt ta andestab ja unustab.

Parim poliitika on läbipaistvus. Ja sotsiaalmeedia platvormid muudavad selle meie jaoks veelgi lihtsamaks.

Instagramis saad lihtsalt tasulise partnerluse sildi lisada. Facebookil ja YouTube’is on oma reeglistik, mille kaudu saad oma partnerlusest teada anda. Sinu või sinu influenceri poolt tehtud sisu saab sponsoreerituks märkida, lisades asjakohased sõnad ja hashtagid nagu nt #reklaam ja #sponsored.