Kuidas algas Karupoeg Puhhi koostöö CF&S-iga?
Kasutasime e-poe tellimuste väljasaatmiseks oma füüsilisi kauplusi, sest seal olid olemas nii kaup kui inimesed, kes klienditellimused teele paneks. Detsembris aga on kauplustes ülikiire müügiperiood, kus klienditeenindajal ei ole mahti e-poe tellimustega nii palju aega toimetada ning seetõttu oli vaja leida kiire lahendus kõige ärikriitilisemal ajal. Otsus anda e-poe tellimuste osaline käsitlemine sisseostetud partnerile kõige riskantsemal ajal tasus end õnneks täielikult ära.

Miks võtsite nii suure riski ja asusite kõige kiiremal ajal välist logistikapartnerit otsima?
Me ei suutnud e-poe tellimusi piisavalt kiiresti ära käsitleda. Tekkisid mõningased viivitused kauba väljasaatmisel. Soovisime tagada klientidele tänapäevase normaalse tarneaja, et klient saaks järgmisel või ülejärgmisel päeval tellitud kauba kätte. Mis puudutab jõuluperioodi, siis on ülioluline, et jõuluvanalt tellitud mänguasjad kindlalt kuuse alla jõuaksid. Me ei soovinud, et keegi kurvastaks.

Kuidas mõjutas e-poele laoteenuse osutamine kaupluste tööd?
Kui tahad teha korraga mitut asja hästi, siis tavaliselt see ei õnnestu ning ikka üks asi kannatab. Kaupluste töötajad pidid osutama laoteenust e-poele ning klientide tellimuste täitmine ehk paki komplekteerimine, siltide kleepimine, kulleriga väljasaatmine – see on ajamahukas ning seda pole võimalik väga hästi teha muu töö kõrvalt. Kui Sul on saalis klient, kes soovib maksta või vajab nõustamist, tegeled ju ikka inimesega, kes on kohapeal. Kuna e-poest ostmine on aastate jooksul kasvanud arvestatavaks äriks, siis on e-klient sama oluline kui füüsiline klient kaupluses. Tuli leida lahendus.

Millist rolli mängib CF&S täna teie e-poe äris?
E-poe tellimused viibisid, sest päris tihti tuli kaupa juurde tellida kesklaost. Tänapäeval ei ole ükski klient valmis oma kaupa üle nädala ootama. Üks professionaalne ja kliendisõbralik e-pood Eestis saadab tellimused välja samal või hiljemalt järgmisel päeval. CF&S-is leidsime kiirelt ühise arusaama, millised lahendused meid aitaksid. Arvestades, et kaupluste keskladu oli juba CF&S-is, andsime neile täiendavalt juurde e-kaubanduse tellimuste noppimise, pakkimise ja lähetamise.

Millist lisaväärtust annab teile täna ettevõtteväline laopartner?
Esimene ja kõige olulisem: saame kindlad olla, et protsess toimib nagu kokku lepitud ning kliendid on rahul. Kui enne tekkis kampaaniate ajal tropp ette, siis nüüd väljastatakse tellimusi kordades kiiremini. Tänavuse musta reede tellimused olid pakitud laupäeva lõunaks ning samal päeval oli enamik kulleritest oma pakid sorteerimiskeskustesse ära viinud.

Mida teeb professionaalne laopartner teisiti, kui teeksite omal käel?
Tellimuste täitmine on laos kindlasti lihtsam kui kauplustes, kuna kaubad ei rända mööda ladu ringi. Kauplustes kliendid asetavad huvipakkuva toote korvi, aga enne kassasse jõudmist võidakse ümber mõelda ning alati ei jõua toode oma algsele kohale tagasi. Seetõttu võib vajaliku toote otsimine aega võtta. Nemad keskenduvad laotarkvara arendamisele, kuid meile on esmatähtsad pigem e-poe ja kassasüsteemi laitmatu toimimine. Ühe näitena saab kindlasti välja tuua nende MultiPicki, mille arengus on meil oma roll olnud. Meie ootamatutest mahtudest lähtuvalt neil selline arendus päevakorda kerkis. Tegemist on siis mitmete tellimuste samaaegse komplekteerimisega. Sellega suudetakse olulisel määral võita aega komplekteerimisel ning see on kindlasti üks peamisi põhjuseid, kuidas nad suudavad lühikese ajaga hulga tellimusi käsitleda. Olen kuulnud, et seeläbi suudetakse tellimusi üle kahe korra kiiremini kokku korjata.

Küsimustele vastas Allar Peetmaa, Karupoegi Puhhi tegevjuht.