Toyota müüja Elke Grupi tegevjuhi Taavi Lepiku sõnul on automüük teinud pandeemia aastale vaatamata tubli kasvu, mille tingis peaasjalikult tarbijate hea majanduslik seis ning kindlustunde kasv.

„2021 aasta majanduskasv oli tugev ja seeläbi ka nõudlus uute autode järele suur. Müüginumbrid oleksid olnud isegi mõnevõrra suuremad, kui poleks olnud kiibikriisist tekkinud tõrkeid uute autode tarnetes,“ sõnas Lepik ning lisas, et käesolev aasta tõotab tulla järjekordne kasvuaasta, sest kiibikriisi mõju on oluliselt vähenemas.

„Toyota tehased on saavutamas uuesti tootmises täisvõimsust ning sellest tulenevalt paranevad ka tarnetingimused ning võimalus uusi sõidukeid soetada,“ rõhutas Lepik.

Kiibikriisi eelsesse aega naasmist Lepik siiski lähiaastatel ei näe ja usub, et edukamatel automüüjatel laoautosid enam tõenäoliselt ei teki ning automüük jääb tellimuste põhiseks. Samuti on oodata nii hübriidautode kui ka elektriautode osakaalu suurenemist kogu müügist kõikide autotootjate puhul, sest käesoleval aastal on turule tulemas mitmeid uusi hübriid- ja elektriautosid.

Maanteeameti andmetel müüdi 2021. aastal kokku 22609 uut sõiduautot, mis on 3330 võrra rohkem kui mullu samal perioodil.

Populaarseimad sõiduautod olid Toyota (3852), Škoda (3156) ja Volkswagen (1959). N1 kategooria tarbesõidukeid müüdi eelmisel aastal kokku 4184. Müügitopis olid Renault (721), Citroën (716), Toyota (710) ja Peugeot (628).