Tänapäevased akud ei vaja mitte ainult liitiumi, vaid sisaldavad ka 20-30 protsenti grafiiti ja Ameerika Ühendriigid pole grafiiti tootnud juba aastakümneid. Nüüd, kus elektrisõidukite turg hakkab plahvatuslikult kasvama ja auto- ning akutootjad hakkavad eeldatavasti tarbima palju rohkem grafiiti kui kunagi varem, seistakse silmitsi painajaliku tarneahelaga, mis sõltub peamiselt Hiinast.

Hiina on üks vähestest riikidest, kellel on toimivad grafiidi töötlemistehased. Üks maailma juhtivaid tootjaid on rahvusvaheline ettevõte, millel on Põhja-Ameerika tootmisüksus kui ka täielikult Hiina omanduses olevad tütarettevõtted, mis tegutsevad aastast 2008. Üks tehas asub maailma suurima grafiidikaevanduse kõrval Hiinas, mis võimaldaks täita suure osa maailmaturu grafiidi tellimustest juba täna, teatab Yahoo Finance.

Ettevõte nimi on Graphex Group Ltd (GRFXY) ja Yahoo Finance arvates on see üks peamisi firmasid, kes saab kasu lõigata 21 miljardi euro suuruset grafiiditurust. Graphex on oma ala spetsialist, kellel on suured pikaajalised lepingud Hiinas ja nad eeldavad järgmise viie aasta jooksul kahekohalist nõudluse kasvu. Benchmark Mineral Intelligence'i prognoosi kohaselt on juba praegu näha, et grafiidist on eelseisval aastal puudus.

Yahoo Finance'i teatel on nii Ameerika Ühendriigid kui ka Euroopa Liit kuulutanud grafiidi "kriitiliseks mineraaliks". Üle 70 protsendi kogu grafiidist toodetakse Hiinas ja isegi see toodang võib olla ebakindel, kuna gigatehaste tootlikkust dikteerib tarne. Lisaks on ümberkaudsed riigid nagu Lõuna-Korea ja Jaapan hiinlaste vaates grafiidi tarne osas eelisjärjekorras, pannes Ameerika Ühendriikide ettevõtted kehvemasse positsiooni.