Eriliseks muudab võidu ka asjaolu, et loovlahendus näeb ka päriselt ilmavalgust. Lisaks aule ja kuulsusele Kuldmuna laval 13. mail ootab noori konkursi toetaja Taevas Ogilvy poolt 2000-eurone haridusstipendium. Uurisime võitjatelt, millised tundeid neid valdavad ja kui keeruline oli briifi lahendada.

Kui palju olete varasemalt turundusvaldkonnaga kokku puutunud ja millega täna igapäevaselt tegelete?

Nora: Puutusin esimest korda turundusvaldkonnaga kokku oma esimesel ülikooli aastal, kui sain suveks praktikale Angels reklaami- ja disainiagentuuri. Peale seda olen praktikal käinud ka DDBs ja Ruum414s ning teinud graafilise disaineri ja illustraatori tööd vabakutselisena. Hetkel töötan Zavod Advertisingus ning lõpetan EKAs graafilise disaini bakalaureusekraadi.

Uku: Olen tänu enda perele lapsest saati olnud disaini ja kõige sellega seonduvaga ümbritsetud. Esimeseks kogemuseks olid plakatid ja flaierid, mida tegin enda põhikoolis ja gümnaasiumis. Praegu olen saamas enda bakalaureuse kraadi EKA graafilises disainis. Samuti olen praktikal käinud Bynew disainistuudios, kus sai põhjalikumalt lahendada selle valdkonna katsumusi ja näha, kuidas päriselt selles valdkonnas asjad käivad.

Polina: Kuna ma olen graafiline disainer, siis olen kokku puutunud turundusvaldkonnaga päris tihti. Esimene tutvustus antud alaga oli mul juba Pallases, kus ma õppisin meedia- ja reklaamidisainis. Õpingute kõrval käisin ka praktikal Brand Effectis ja Brand Manualis ning pärast seda leidsin töö disainiagentuuris Refleks, kus siiamaani töötan graafilise disainerina.

Kuidas tuli mõte võtta osa Taeva Pesamuna konkursist?

Nora: Mõtlesin osalemisele juba eelmisel aastal, kuid sellel aastal kuulsin sõbrannalt, et tema teab kedagi, kes tahab osaleda ning otsib tiimi seega kasutasin võimalust.

Uku: Olen varem enda sõpradelt selle kohta kuulnud, aga pole kunagi endale õiget tiimi leidnud ja endas piisavalt kindel olnud. Kui minu kursuseõde otsis endale veel ühte inimest tiimi olin kohe valmis kaasa lööma. Teadsin, et selle koostööga tuleb lõpus kokku midagi tugevat.

Polina: Ausalt öeldes ma tahtsin juba ammu, aga ei julgenud. See aasta sõbranna ütles, et kindlasti pean osalema ja ma nõustusin.

Kuidas lähenesite briifile ning kui keeruline oli ideeni jõuda?

Nora: Briifi lugedes mõistsime, et teemale on vaja läheneda delikaatselt. Ideid arutades proovisin mõista teemat erinevatest perspektiividest ja leida lahendus, mis oleks piisavalt empaatiline põgenike suhtes ning samal ajal sihtgrupi tähelepanu köitev. Kontseptsioonini jõudsime päris kiirelt, kuid aega võttis idee sobivaks lihvimine.

Uku: Tegemist on äärmiselt päevakajalise teemaga, millega töötades tuleb arvesse võtta kõiki osapooli ja neid mõista. Tahtsime, et töö oleks intrigeeriv, koheselt arusaadav ja annaks kõneainet. Lahenduse algne idee tuli kiiresti, suurem osa tööst oligi idee arusaadavalt tõlkimine erinevatesse vormidesse.

Polina: Pärast briifi lugemist sain aru, et tegemist on väga sotsiaalselt terava probleemiga ning peame sellesse suhtuma võimalikult taktitundeliselt ja vastutustundlikult, kuna iga vale samm võib kas pingestada või isegi tekitada uut konflikti. Läbi ajurünnaku leidsime tiimiga õiget tooni ja siis tasapisi jõudsime meie kontseptsioonini.

Kas lühike ajaperiood lisas pinget või oli see hoopiski abiks?

Nora: Kiirete tähtaegadega tekib alati veidi pinget, kuid selle võistluse puhul oli lühike ajaperiood pigem kasuks, kuna saime ühe produktiivse nädalavahetusega projekti valmis samal ajal, kui läheneb ka minu bakalaureusetöö tähtaeg.

Uku: Lühike ajaperiood oli abiks, töö oli intensiivsem ja produktiivsem. Piiratud ajaga saime teha kindla plaani ja teemade jaotuse, nii oli lihtsam koostööd hallata.

Polina: Ma arvan, et mõlemat. Muidugi lühike tähtaeg tekitas stressi, aga samas adrenaliini lainel saime väga sügavalt sukelduda töösse.

Millised tunded teid hetkel valdavad? Kas võit tuli üllatusena või olite selleks valmis?

Nora: Olen väga õnnelik ja sellised võidud motiveerivad alati mind veel enam tegutsema. Üllatusena tuli see kindlasti, kuid samas olin enesekindel, et olime tiimina piisavalt pingutanud, et projektil oleks palju potentsiaali.

Uku: Tundsin, et meie tehtud töö oli tugev ja lootsin, et meie pingutust hinnatakse. Sellised võidud on alati suureks motivaatoriks, et selle alaga edasi tegeleda ja areneda.

Polina: Ikka tuli üllatusena! Samas, tööprotsessi jooksul oli tunne, et me teadsime, mida tegime ja oskame seda lahti seletada ning sellepärast tekkis kindlus meie töös.

***

Taeva Pesamuna žüriiliikme Helin Vaheri sõnul oli esitatud tööde tase väga kõrge ja shortlisti jõudnud tööde seast selle kõige parema välja valimine ei olnud kerge. Samuti tõi ta välja, et ülesandepüstitus eeldas konkursil osalejatelt head sotsiaalset närvi: „Keeruliste teemade puhul on kerge minna näpuga näitamise teed, kuid selle töö puhul leiti väga nutikas sõnade mäng, mis äratab tähelepanu ja annab väga lühidalt ka sõnumi edasi.“

Žüriiliige Ave-Stina Udam sõnas, et võidutöö valikus mängis rolli positiivne värvivalik ja üldine foon, mis tänasel keerulisel ajal mõjub kosutavalt.

Taeva Pesamuna žüriiliikme Tiina Hiobi sõnul oli võidutöö stiilipuhas ning visuaalselt ilus ja helge. „Kirjatüübi valik teadlik ja sümpaatne, kuigi sihtrühm sellest ilmselt midagi ei arva. Aga sümboolselt väga hea valik – respekt!“

Taeva Pesamuna 2022 žüriisse kuulusid:

  • Priit Jõgi – Äripäeva reklaamiosakonna juht
  • Lauri Tikerpe – Reklaamiagentuur Optimist Creative loovjuht
  • Tiina Hiob – Reklaamiekspert ja Tallinna Ülikooli reklaamiteooria lektor
  • Ave-Stina Udam – Paulig grupi Baltikumi jaesuuna ja Santa Maria turundusjuht
  • Olga Peresild – MediaCom Estonia tegevjuht
  • Vladimir Pavlov – Loovagentuuri Protein partner ja tegevjuht
  • Helin Vaher – Agenda PR asutaja
Žüriid juhtis Gert Lee (Taevas).