“Tere! Kuulsin, et sa oled inimene, kellel on palju tutvusi. Nüüd on sul võimalus tänu sellele lihtsasti raha teenida. Maksame sulle 50 000 krooni puhtalt kätte iga sinu tuttava kontakti eest, kes sõlmib meiega lepingu krundi ja maja ostmiseks.” Tegemist pole naljaga — just sellise algusega kiri potsatas hiljuti ühe mu tuttava postkasti. Oletame, et sul on kümme tuttavat, kes soovivad just sinna 56 elamukrundiga uuselurajooni kolida, seega on pool miljonit krooni teoreetiliselt sinu oma.

Jah, tekib kahtlus, et tegemist on väikese kinnisvaraarendaja meeleheitliku püüdega kruntidest lahti saada ja väikenegi raha sisse kasseerida. Firma omaniku Ain-Villu Parveti sõnul see aga nii pole. “Kindlasti mitte, meeleheitel ettevõtted teevad muid asju. See kampaania on end õigustanud,” sõnab ta ning keeldub kampaaniast edasi rääkimast, sest ei teadvat tegelikult pakkumisest midagi.

Müügijuht Mario Pruuli, kes pidavat idee autor olema, nõustub rääkima aga alles järgmisel nädalal, sest on praegu Kreekas. Nii jääbki saladuseks, mitu korda on 50 000 krooni juba välja makstud ning kust eelmisel aastal kahjumisse jäänud ettevõte selle üldse võtab.

Samas pole tegemist originaalse mõttega. Sarnast kampaaniat on teinud ka näiteks Sampo Pank. Tõsi, siis pakuti vaid 1000kroonine Kaubamaja kinkekaart neile, kelle soovitusel sõber või tuttav pangast eluasemelaenu võtab. Pärimise peale, kas sellised müügitrikid ka töötavad, vastab panga turundusdirektor Ranno Pajuri, et selleks on vaja mõned eeldused. Näiteks soovitajate valik. “Parim soovitaja on rahulolev klient. Kui valitud soovitajatel pole tugevat isiklikku sidet pakutava kauba või teenusega, siis on ka soovitus raskem tulema,” märgib Pajuri. Et 56 krundist on 24 müüdud, peaks soovitajaid seega palju olema.

Samas lisab Pajuri: “Arvestades tõenäosust, et Sampo Panga kliendid just kampaania ajal teavad tuttavaid ja sõpru, kes vajavad kodulaenu ning soovitavad neil Sampost laenu küsida, seadsime eesmärgiks saada tagasisidet 1 protsendilt pakkumise saajatelt. See eesmärk ka saavutati ja veidi ületati.”

Kommentaar
Harry Käärik
Invicta juhatuse liige ja koolitaja

Minul on müüginippide kohta kindel arvamus: ühegi kohta ei saa öelda, et see kindlasti toimib. Nii palju, kui ma kinnisvaraturul toimuvat võhikuna jälginud olen, arvan, et tõmmeldakse nii palju, et ise ka aru ei saada, mis toimub. Et tegemist pole mingi nipiga, vaid huupi tulistamisega stiilis: teeme ja vaatame, mis juhtub.