Ümbrikud pakkujate äriplaanidega avatakse erastamisagentuuris esmaspäeval kell 14. Teise vooru pääsejad selguvad augustis, raudtee uus omanik oktoobri lõpuks ja müügi- ning aktsionäride leping peab olema sõlmitud 31. detsembriks. Kui järgmise aasta 31. märtsiks ei ole lepingut sõlmitud, kuulutatakse konkurss ebaõnnestunuks.

Pakkumise kutse dokumendid jätavad suure hulga otsi lahtiseks. Näiteks ei loe erastamisagentuur ühtegi nimetatud tähtaega endale siduvaks. Lahtine on ka poolte aktsiate eest EVPdega tasumise- ja järelmaksu võimalus.

Tingimustes sisaldub pakkujale nõue hinnata, kas Eesti Raudtee on pakkuja konkurent ja seda, kas tekiks huvide konflikt. Pakkuja peab kirjeldama ettevõtte kogemust raudtee-ettevõtte majandamisel. Temalt nõutakse kolme viimase majandusaasta aruandeid. Samas on näiteks võimalikud erastajad Raudtee Erastamise Rahva AS registreeritud äriregistris juunis ja OÜ Baltic Rail Services aprillis.

Vähemalt kaks pakkujat tunnevad väga hästi Eesti Raudtee tausta. Need on Ameerika-Inglise-Eesti ühisettevõte Baltic Rail Services ja Eesti äriprominentidest koosnev Raudtee Erastamise Rahva AS (RER).

OÜ Baltic Rail Services (BRS) osanike hulka lisandub suur USA raudteefirma Rail Development Corp, kes firma osaniku Guido Sammelselja sõnul strateegilise investorina ei saa mingil juhul üle poole osalusest BRSis. Uue investori osalusega raudteid on 12 000 kilomeetrit. Sammelselg nimetas erastamistehingu finantseerijatena Hansapanka, EBRDd ja Austraalia investeerimispanka Macquarie.

BRSis on praegu veel võrdne 25% osa Jüri Käo osalusega ASil NG Investeeringud, Guido Sammelselja OÜ-l Kramer Kinnisvara, Briti raudteefirmal Jarvis Rail ja USA raudteefirma Wisconsin Central endise presidendi Edward A. Burkhardti konsultatsioonifirmal. Viimasel on suuri kogemusi raudteede erastamisel mujal maailmas. Sammelselja sõnul ei ole raudteekonkursi võitmisel kavas ettevõtet enne nelja-viit aastat avalikuks muuta.

RERi aktsiaid on tänaseks märkinud veel paarkümmend Eesti tuntud ärimeest. Ettevõtte juhataja Rain Tamm ei välistanud strateegilise välisinvestori kaasamist. Tema sõnul peaks Eesti omanike ringile jääma vähemalt 51%. Laiemat üldsust meelitas RER võimalusega osta raudtee aktsiaid avalikul müügil.

Ettevõtte erialane nõustaja on Rain Tamme sõnul Hollandi riigiraudtee tütarfirma Railplan, kes on osalenud mitmel raudtee erastamisel.

Üks RERi partnereist on Cresco, kes on mitu aastat Eesti Raudteed nõustanud.

Juunis kinnitas enda konkursil osalemist suur USA raudteefirma CSX Transportation. Ettevõtte esindaja advokaat Toomas Luhaääre sõnul teeb CSX kindlasti pakkumise, praegu käib selle koostamine ning ka ettevõtte asepresident John Orrison viibib praegu Eestis.

Oma osalemist Estonian Rail Service’i nime all on kinnitanud transiidifirma EOS juht Arnout Lugtmeijer. Veel on võimalike pakkujatena ajakirjanduses nimetatud Soome ja Saksa riigiraudteid.