Ajalehed suplevad reklaamirahas

 (4)

Võrreldes varasema aastaga kasvas Eesti viie juhtiva lehe reklaamikäive esimeses kvartalis 40 protsendi võrra, mis tähendab vaieldamatult meediasektori kuldaega.

“Vaevalt et ükski meediaväljaanne oleks seda suutnud ette näha,” ütles Äripäeva peatoimetaja Igor Rõtov, kes uskus erakordse heaolu aja jätkumist vähemalt suve lõpuni. “Sügise suhtes oleksin ma juba ettevaatlik, sest mis siis täpselt saab, ei tea keegi.”

Esimese kvartali suurt reklaamikäivet peetakse osaliselt ka valimistest tulenevaks, kuid Ekspress Grupi juhatuse esimees Priit Leito leiab, et selle on siiski põhjustanud just hea majanduskasv. “Firmadele oli eelmine aasta väga hea ja sellepärast ka reklaamiti rohkem.” Milliseks need numbrid tulevikus kujunevad, ei tahtnud Leito seoses Ekspress Grupi börsile minekuga prognoosida. “Ennustamine pole üldse üks tänuväärne tegu, sest kõik oleneb siiski otseselt firmade käekäigust. Kindlasti ei saa kasv olla aga igavene.”

ASi Postimees juhatuse esimees Erik Roose ei näe selles numbris midagi üüratut. “Eks siin on ka mõned ülekuumenemise märgid, kuid võrreldes Euroopa reklaamikulutuste keskmisega on meil arenguruumi veel küllaga.”

Ülekuumenemise ohu vältimiseks soovitab Rõtov ettevõtjatel olla ettevaatlik. “Kindlasti pole praegu see aeg, kus ettevõtjad võiksid tõsta palka, sest nii hästi läheb. See on mõeldav mõistlikkuse piires ja umbes 20%, mis oleks turu keskmine. Palga tõstmine võrdväärselt reklaami kasvuga võib saada aga hukatuslikuks.”.