Mainin Pinkile, et muidu tore kanal, Urmased (Ott ja Sõõrumaa — toim.) kommenteerivad tennist, korrektselt näidatakse jalgpalli ning pikad reklaamid ei aja kanalit vahetama. Ainsa palvena soovitan Pinkile kiirelt kanali paremas ülanurgas olev logo poole väiksemaks teha.

“Usu, ka mind on see logo häirinud, kuid see ei ole päris nii lihtne, kuid tegeleme,” lausub naeratades Pink, kellele oma sõnul kriitika meeldib, kui selles on konkreetsust ja soovituslikkust.

Viljandis sündinud, kuid Tallinnas üles kasvanud poiss Alar Pink istub uue, Kalevi-nimelise meediagrupi juhthoova taga ning välisel ilmel eriliselt oma valikutes ja liigutustes ei kõhkle. Pompoosses Tornimäe toimetuses sagib ringi terve plejaad ehitajaid, kuna pool toimetust ei ole veel valmis. Pink toob kogu grupi ühte kohta kokku, kõik ajakirjad, telekanali ja online’i. Mõte jällegi sünergia tekitamises.

Oliver Kruuda võtab malli National Geographicult

“Ajakirjadel on näiteks fotograafid, mida portaalil ei ole, spordikanali ja spordiajakirjad saab panna koos hingama,” räägib Pink.

Intervjuu kestel tunnen, kuidas keegi minu selja tagant mööda hiilib, pilku keerates näen Oliver Kruudat koos hunniku Ärieludega. Tuleb, istub aknalauale.

“Tead, peaks tegema sellised kaaned, kuhu saaks ajakirjad vahele panna. Kuskil nägin selliseid. Kas National Geographicul olid sellised!” osutab Kruuda ajakirjadega Pinkile.

“Tean, National jah. Hea mõte,” lausub Pink ning arutlus jätkub kiirelt, kas teha kaaned poole või terve aasta numbrite tarbeks. Koosolek peetud, intervjuu jätkub.

Kahe jalaga maa peal, aga asju näeb pildiliselt

Alar Pink oli noorena totaalne reklaamifanaatik, pärast keskkooli lasi endale isegi kujundamist õpetada ning tegi esimeses Eesti reklaamiagentuuris ILM ka esimesed tööd. Enda sõnul ülialgelised.

“Eks ma ikka endale ka tunnistasin, et ma väga hea käega ei olnud. Ning kui Saatchi & Saatchi mind tööle kutsus, sattusin kohe projektijuhtimisele ning seal sai mulle selgeks, et mulle meeldib rohkem üldpilti näha kui miskit nikerdada,” sõnab Pink.

Reklaamiagentuuris istudes luges aga Pink lehest, et Kalev otsib turundusmeest ning lendas peale. Sai tööd ning ülejäänu on, nagu öeldakse, ajalugu.

Kalev on olnud aastaid üks Eesti esibrände. Alar Pinkil on selles äärmiselt suur roll. Oliver Kruuda nimetab oma “paremat kätt” kõige vingemaks turundusmeheks Eestis.

Ühe tuttava sõnul on Pink liiga palju Kruuda mõju all. Tunda on, kuidas mehed kasutavad samasuguseid väljendeid, omavad samasugust kõnemaneeri ja käitumismalli.

Pink ütleb selle kohta, et on Kruudaga nii kaua koos töötanud, et ta haarab Kruuda mõtteid õhust. “Pole palju sõnu vaja, pilkudest on asjad mõistetavad,” lausub Pink. Abielu või ralliekipaaži maitse on sellel lausel sees.

Levib ka arvamus, et Pink kipub aeg-ajalt meeskonna saavutusi iseenda nimele kirjutama, “aga see pole seni kedagi väga seganud.”

Üldiselt aga arvatakse, et mees on selline turundusinimene, kes on kahe jalaga maa peal. Ei hõlju pilvedes, kuid teeb selliseid lendlevaid asju.

“Ma näen asju pildiliselt. Ma ei oska seda kirjeldada. Paljud näevad asju tabelitena, kuidagi jadadena, ma näen juba valmis kontseptsiooni, piltidega. Kõik asjad on kuidagi silma juures, saan neid liigutada, tõsta ühest kohast teise. Nii ma mõtlen. Raske aru saada, on ju?” vaatab Pink mulle silma. On tõesti. Esimene ligilähedane asi räägitule, mis mulle kohe mõttesse tuleb, on uus iTunes, kus saab visuaalselt plaadiümbriste vahel omale muusikat valida.

Kindel toitumiskava ja trenn viis korda nädalas

Pink ei ole abielus ja tal ei ole lapsi. Veel. Kindel plaan mõlemaga üks kord maha saada on aga olemas.

“Mul on väga kallis lähedane inimene, nii et kunagi ei tea,” sõnab Pink.

Viimased kolm aastat on mees elanud suhteliselt struktureeritud elu, vähemalt nii jääb mulle mulje. Toitub toitumiskava järgi, teeb viis korda nädalas sporti. “Ma teen palju sporti. See vabastab mind ja teeb pea selgeks. Samas see struktureeritus ei ole ka päris õige. Ma ei ole kindlasti töönarkomaan. See on väga kole sõna. Päris üheksast viieni töötaja ei ole, kuid palju ei puudu. Nädalavahetustel ma üldse tööle ei mõtle,” kinnitab Pink.

Ta leiab, et kui kontsentreeritult asju teha, ei ole vaja midagi teha kaua. Tuleb teha sisuliselt.

Ostab nelikümmend sentimeetrit ajakirju kuus

Pink on keskmisest tunduvalt suurem meediatarbija. Lappab hommikul läbi kõik lehed, loeb Äripäeva, vaatab üle monitooringud ning vaatab õhtuti telekat.

“Peamiselt, et olla kursis sellega, mis toimub, kuidas asju tehakse. Ma ostan umbes nii palju ajakirju kuus … (Pink tõstab käed ning näitab nagu kalamees püütud kala suurust umbes 40sentimeetrist vahemikku), no miski 20 ajakirja kindlasti,” sõnab Pink.

Arhitektuur on veel üks asi, mis meest huvitab. Peamiselt esteetilisest aspektist. Kui asi esteetilisuse ja hingelisuse peale läks, saan veel teada, et Pink loeb enamasti turundus- ja meediaalast kirjandust ning muusikat kuulab seinast seina. Eriline lemmik on U2.

“Minu moto on see, et kunagi ei tohi teha asju nii, et keegi viga saab. Tuleb toimetada nii, et kõikidel on hea,” mainib Pink.

Pink tõi turule skandaalse K-kohukese

Alar Pinki nimi seostub kurikuulsa Keskerakonna reklaamikurioosumiks muutunud K-kohukese ja selle turunduskampaaniaga.

2005. aasta võttis riigikogu vastu seaduse, mis keelas välireklaami kuuks ajaks vahetult enne valimisi. Oktoobri esimesel päeval ilmusid tänavatele reklaamplakatid suure K-tähega rohelisel taustal, mille all oli kiri “Igaühele!” või “Hoolib!”.

Keskerakonna logo on K-täht neljahõlmalise ristikheina lehega ning loosung on “Igaühe eest!”.

Mulle ei tundu sümpaatsena olukord, kus seda kampaaniat tuuakse näitena millestki erakordsest ja loomingulisest. Marek Reinaas, reklaamiagentuuri Zavod BBDO juht Skandaal tekkis sellest, et K-kohukese reklaami tajuti Keskerakonna valimisreklaamina ning seega seadusest möödahiilimisena. Samuti avaldati arvamust, et tegemist on varjatud annetuse või valimiskampaania varjatud rahastamisega äriühingu poolt, mis tähendaks vastuollu minemist erakonnaseadusega.

Ajakirjandus kajastas K-kohukesega seotut detailselt. Erinevates ajaveebides ilmusid kohukest parodeerivad bännerid, Mart Juur ja Peeter Oja kandsid Ärapanijas terve saate vältel suuri K-kohukese-kujulisi kostüüme. Eesti Ekspressi lisaleht Areen valis järgneval nädalal oma nädala sõnaks “kohuvabohu”, mis on ühend sõnadest “kohuke” ja “tohuvabohu”.

Pink ise ütleb, et temal selle kampaania kohapealt süda ei valuta ja on veendunud, et tegemist oli väga hea kampaaniaga, mida on raske üle trumbata.

“Eetikaküsimust mul siin ei tekkinud. Küsisin oma isalt, kes on ääretult kõrge moraaliga inimene ja tema ka ei näinud kampaanias viga,” ütleb Pink, kelle väite kohaselt K-kohuke tema karjääri jälitama ei ole jäänud.

Täna enam ükski turundusinimene K-kohukese juhtumit torkima ei kipu.

Reklaamimees Marek Reinaas ei taha K-kohukese kampaaniat kommenteerida. Tema sõnul oleks ilmselt kogu Eestile ja eriti meie reklaamiseltskonnale parem, kui K-kohuke võimalikult kiiresti unustatakse.

“Mulle ei tundu sümpaatsena olukord, kus seda kampaaniat tuuakse näitena kui millestki erakordsest ja loomingulisest,” ütleb Reinaas.

Küll kiidab Reinaas tandemi Kruuda-Pink mõttejulgust ja energiat võtta ette suuri asju valdkonnas, kus konkurents on erakordselt terav.

“Meedia on väga seksikas nähtus ning arvestades seda, kui kiiresti muutuvad meedia tarbimise harjumused ja toimemehhanismid, võib hullumeelsest julgusest palju abi olla,” lausub Reinaas.

“Kalev Meedia on saavutanud tuntuse ja mõju tänu avaliku arvamusega manipuleerimisele — seda on olnud nauditav jälgida,” ütleb Reinaas.

Oliver Kruuda: Alar töötab koos juhiga, oma joru ei aja

Oliver Kruuda
ASi Kalev Meedia omanik

Alar on selge silmavaate ja jõulise käitumisega mees, kellel on alati oma arvamus. Samuti on ta heatahtlikkusele ja koostööle orienteeritud inimene. Kui palju on neid töötajaid, kes tulevad tööle ning hakkavad oma joru ajama ning ei saa juhiga klappi ning lahkudes ütlevad, et neil tekkisid arvamuste erinevused, siis Alar on mees, kes töötab koos juhiga.

Ning tema usaldamine meediat juhtima tuli suhteliselt loomulikul. Kuna mõte teda huvitas, siis selle otsuse ta ka vastu võttis. Mõnikord tavatsetakse öelda, kui tippspetsialist läheb juhiks, et ettevõte kaotas tippspetsialisti ja sai kehva juhi, siis Alari puhul see ei kehti.

Ville Jehe: Pink kasutab ära kära Kruuda ümber
Ville Jehe
Delfi tegevjuht

Kalev Meedia teema on keeruline, kuna on tele, printmeedia ja interneti sümbioos. Kui see on kõik ühe mehe ehk siis Alar Pinki kukil, siis on selle asja haldamine pea võimatu. Kõige olulisem on see, kelle leiab Pink enda juurde meediakanalit vedama.

Kanali ümber trummilöömine oli oodatav, kuna Pink on ju turundusinimene. Ta kasutas ära Kruuda ümber olnud meediamüra ning see oli kindlasti õige otsus.

Kaido Ulejev: meediast rääkides on ta kidakeelseks jäänud
Kaido Ulejev
Eesti Ekspressi turundusjuht

Käin Alariga ühes spordiklubis ja ikka vestleme elust ja tööst. Viimasel ajal on ta meediast rääkides muutunud miskipärast kidakeelsemaks.

Kui ma mõtlen kommivabrikule Kalev, siis on Alar seal kindlasti head tööd teinud. Kindlasti on ta väga põhjalik ja trenditundev mees. Spordiklubiski on tal kenad läikivad riided üll. Aga Alarile kui meediafirma juhile on minu arust vara veel hinnangut anda. Ma polegi aru saanud, kas neil on seal taga äriplaan või on tegemist lennukate meeste ego-tripiga.

Lugesin huviga laupäevasest Päevalehest isand Kruuda intervjuud ja julgen talle soovitada, et McQuaili massikommunikatsiooniteooriast võiks abi olla. Alaril usina inimesena on see raamat arvatavasti juba loetud.

Kati Kusmin: Alar on äärmiselt lahe ja huvitav inimene

Kati Kusmin
Kalev Chocolate Factory juhataja

Alar Pink on minu silmis äärmiselt lahe inimene. Ta on laia vaatega ning oskab turunduses tõsta ja tuua eri valdkondades kasutatud nippe toiduainetööstusesse. Ta vaatab kõikides sektorites tehtut ning üritab seda oma töös kasutada. Eriti kampaaniaid ja toodete lanseerimist.

Ma ei ole erinevates ettevõtetes töötades kohtunud nii huvitava turundusinimesega. Lisaks on ta meeskonnamängija. Suhtumises on paindlik ning oskab eri osapooli panna ühtmoodi mõtlema.

Tippjuhiks on Alar juba valmis ja küps. Arvan, et tal oli õige aeg liikuda sinna suunda. Aga ka uues töös on turunduskogemus vajalik, sest peab vaatama tuleviku ning peab trende ära tabama. Kuid kindlasti on tal veel palju õppida. Usun, et ta saab omale kokku hea meeskonna.

elulugu
Alar Pink
sündinud 10.11.1975 Viljandis
vallaline, lapsi ei ole
Haridus
1991-1994 Kopli Kunstikeskkool (täna Tallinna Kunstigümnaasium)
1994-1995 TTÜ tehnikavaldkond
1995-1999 TPÜ sotsiaalteaduskond, reklaami ja meedia eriala, psühholoogia lisaeriala
2002 Invicta, “Juhi edu alused”

Ametid
1996-1997 OÜ Vaimureklaam projektijuht
1998-2001 Adell Saatchi & Saatchi projektijuht
2001- ASi Kalev turundusdirektor
2007- ASi Kalev Meedia tegevjuht
hobid: meedia, turundus, sport

tasub teada
Oliver Kruuda kinkis Pinkile mullu tutika Porsche 911 Carrera S Cabrioleti. Auto maksab sama palju, kui oli Kalevi 2006. aasta kasum.
Pinki väljamõeldud ja elluviidud on kurikuulus K-kohukese kampaania.
Porsche oli selle töö tunnustus. K-kohukest müüdi 18 korda rohkem kui tavalist kohukest. Pink tõi suvel 2001 turule nostalgilise kamašokolaadi, mida müüdi esimese kuuga 13,1 tonni — 2,5 korda rohkem, kui planeeriti.
Kruuda nimetab Pinki turundusguruks ning Pink ütleb, et “austus on vastastikune”.
Pink võrdleb Kalevit Virginiga ja Oliver Kruudat Richard Bransoniga.