“Seda võib kindlalt väita, et Eesti inimene nii palju rohkem jooma ei hakanud,” ütles Viina Liidu esimees ja Onistari alkoholitootmist juhtiv Aleksander Skoblov. “Tähendab, meie põhjanaabrid viisid alkoholi ikka kaasa.”

Numbrite kasvule aitas kaasa see, et Euroopa Liitu sisenedes suurenesid väga oluliselt need normid, kui palju võis alkoholi siit kaasa võtta. “Ka bürokraatia jäi vähemaks, kõik tollivormistused muutusid lihtsamaks,” lisas Skoblov.

Oma müügimahtu siseturul kasvatasid möödunud aastal kõik siinsed alkoholitootjad. Esikolmiku moodustasid endiselt Liviko, kelle turuosa möödunud aastal oli koguni 61 protsenti, Ofelia ja Onistar, samad tootjad kuulusid ka eksportööride edetabeli esiotsa.

Eelmise aasta 1. mail alanud viinaralliks hakkasid alkoholitootjad juba pikalt ette valmistama, võeti kasutusele uued atraktiivsemad pakendid, kavandati müügistrateegiat. Viinaralli mastaapsust näitab ka see, et Soome oli sunnitud Eestist tuleva kange alkoholi impordi vähendamiseks langetama kange alkoholi aktsiisi 44 protsendi võrra. “See läks Soome riigil nende enda hinnangul ka vastavalt plaanidele korda,” sõnas Ofelia tegevjuht Outi Sivén.