Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul tõusis omatoodete osakaal sortimendis 2010. aastal üle kaheksa protsendi, samas kui aastal 2002 jäi see alla ühe protsendi.

Piimaturul hinnatakse omatoodete osakaaluks praeguseks 35 protsenti, mahla puhul 15 protsenti ja leibade-saiade osas seitse protsenti. Omatoodetest tarbitakse eelkõige piimatooteid, kuivaineid, pagaritooteid ja jooke.

TNS Emori uuringu järgi peab 51 protsenti tarbijatest tootja kaubamärki endiselt väga oluliseks, kuid võrreldes paari aasta taguse ajaga on langus olnud neli protsendipunkti.

Uuringu järgi on kõige tuntumad omatooted Selveril, neid ostis kõige sagedamini 22 protsenti küsitletutest. Järgnesid Meieri tooted ETK kauplustes (11%), Alpenrose tooted Säästumarketis (8%), Optima Linija tooted Maximas (8%), Rimi nime kandvad tooted (7%), Säästu tooted ETKs (7%) ning Rainbow tooted Prsimas (2%).

Hea lugeja, kirjuta kommentaariumisse, mida omatoodetest arvad ning milliseid tooteid ise ostad. Oma arvamuse võib saata ka aadressile rahvahaal@delfi.ee.