„Teismelised vaatavad autosid erineva pilguga, kui seda teeme meie, nende vanemad. Kui meie suhtume juhikohta kui vabaduse ja liikuvuse sümbolisse, siis nende jaoks on see koht, kus nad ei saa olla pidevas ühenduses. Samuti leiavad paljud neist, et püsiv ühendus on olulisem kui juhiluba ja auto,” rääkis aasta tagasi Volvo president ja tegevjuht Stefan Jacoby.

Panemaks ka tulevased generatsioonid autodest vaimustama, tuleb sõiduvahendite arvutisüsteemid muuta samasugusteks suhtlus- ja infovahetus keskkondadeks nagu nutitelefonid ja tahvelarvutid. Samas tuleb säilitada liiklusohutus, et juhtimise asemel ei hajuks tähelepanu facebokile või sõnumite kirjutamisele. See tähendab aga isesõitvaid autosid, mille arendamisega tegelevad nii mitmed autotootjad kui ka Google. Teisalt saab võrgu kaudu panna autod omavahel suhtlema, mis muudab liikluse hoopiski turvalisemaks.

Nokia Siemens Network ennustab, et aastal 2020 on internetiga nabanööri pidi seotud umbes 6 seadet iga maailma inimese kohta ja tosina aasta pärast on internetti ühendatud juba 600 miljonit autot. See, et nutiseadmed hakkavad autodes keskset rolli mängima, tõestavad ideesõidukitel esitletud uudsed info- ja meelelahutusseadmed kui ka paljud selle ja järgmise aasta uudismudelid, millede info- ja meelelahutuskeskusesse on jõudnud juba esimesed äpid ning Facebooki, Twitteri ja internetiraadio veebipõhised teenused.

Loe täispikka artiklit kolmapäevasest Ärilehe paber või digiversioonist.