Väljaspool ELi toodetud autodele hakkab kehtima 10% imporditoll, samas on oodata ka Euroopas toodetud autode hindade ühtlustamist. Milliseks autoturg lõpuks kujuneb, ei oska automüüjad arvata.

“Praegu ei julge keegi prognoose teha,” tunnistas Mercedeste ja Ameerika autode müüjana tuntud Silberauto turundusjuht Üllar Born. “Kõik hakkab sõltuma hetke turusituatsioonist ja lähisriikide turust. Kindlasti pole see nii lihtne, et seal tuleb kümneprotsendine impordimaks, seega laksame siin kah kümme protsenti otsa.”

Aasia autode müüjad tunnistavad, et impordikulude tõusu ei saa nad kliendi kanda jätta. “Praegu on pooleli läbirääkimised tehasekompensatsiooni üle,” märkis Hyundai müüja Korea Auto tegevdirektor Margus Mikk. Tema sõnul on usutav, et Euroopa turul püsimiseks peab Hyundai lihtsalt oma kasumimarginaali vähendama. Samas jäävad mitmed Jaapani autodena tuntud mudelid impordimaksust puutumata, sest näiteks Mazda2, Toyota Corolla ja Nissan Avensis on toodetud Euroopa tehastes. Samuti on ühe levinuima nn Ameerika auto Chrysleri tehased Euroopas.

Kagu-Aasia autodele eelistab EL Venemaa autotööstust, nn üldise soodussüsteemi (GSP) tõttu saab Vene autode imporditolliks 6,5%. Lada Eesti turundusjuht Indrek Jakobson aga AvtoVAZi heldusele ei looda. “Suure tõenäosusega pole tehaselt midagi loota,” tunnistas ta. “Mingil määral ilmselt hinnatase tõuseb ja jõuab sellega järgi Euroopa autodele. Klient võib seetõttu hakata otsustama Euroopa auto kasuks,” muretses Jakobson. Tema sõnul teevad automüüjad tõenäoliselt plaane nii hinnatõusu kui -languse puhuks. “Ühelt poolt tahaks hirmutada, et nüüd on viimane aeg auto ära osta, aga see pole õige. Tuleb ära oodata ja vaadata, mis juhtuma hakkab,” lisas Born.