Automüüjate TOP 10: vaata, kes on Eesti edukaimad automüüjad


Automüüjate TOP 10: vaata, kes on Eesti edukaimad automüüjad
Erakogu

Eestis on üle 500 ettevõtte, kes tegutsevad automüügiga põhitegevusena, teist sama palju kõrvaltegevusena. Kes neist on aga suurimad?

Viimased aastad on automüügiturul läinud ülesmäge, aasta-aastalt on automüüjate käibed vaikselt, kuid kindlalt kasvanud. Eelmisel aastal kasvas automüügiturg 5,6 protsenti, selgub Krediidiinfo automüügiettevõtete Turuülevaatest.
Turul tegutsevad ettevõtted müüsid lõppenud aastal sõidukeid ligi 1,6 miljardi euro eest, mis moodustab kogu Eesti ettevõtluse müügitulust veidi üle 3 protsendi.

Automüüjate TOP 10 turumahu järgi
* Turumaht on turul tegutsevate ettevõtete müügikäive automüügist

Allikas: Krediidiinfo AS Turuülevaade „Automüüjad 2015“

Turuliider panustab laiale tootevalikule
Suurima turuosalise Silberauto ASi tegevjuht Ando Uus ütleb viimaste aastate autoturu müügitulu kasvu kommenteerides, et selle taga on üldine tarbimist soosiv majanduskeskkond ja soodsad finantseerimistingimused. “Samuti on positiivse tõuke andnud näiteks firmaautode maksureform.”
Silberauto kontserni jaoks läks eelmine aasta tegevjuhi sõnul hästi. “Põhieesmärgiks oli ületada eelneva aasta tulemus ning kontserni lõikes see tulemus ka saavutati. Käive kasvas 42% ning puhaskasum 32,8%.”

Seotud lood:

Ta lisab, et seejuures üllatas positiivselt tarbesõidukite segment, mis 2015. aastal moodustas ca poole Silberauto kontserni käibest. “Parima tulemuse tegi raskeveokite Leedu müügiosakond, samuti sai aasta teises pooles hoo sisse kaubikute müük mõlemal sihtturul.”

Sõiduautode poolelt on klientide huviorbiidis jätkuvalt maasturid, neist müüdumad mudelid olid läinud aastal Mitsubishi Outlander, Jeep Grand Cherokee ning Mercedes-Benz C-klass.

Küsimusele, kuidas Silberauto suurima turuosalise positsiooni on saavutanud, vastab tegevjuht, et autoturul on möödapääsmatu väärtus firma usaldusväärsus. “Silberautol täitus just eelmisel aastal 25 aastat tegevuse algusest, sestap edu on tulnud stabiilse ja pikaajalise töö tulemusena,” sõnab Uus, “Meie teenuste ja toodete palett on lai, hoiame kõrget omakapitali osakaalu ja hindame stabiilset finantspoliitikat, investeerime pidevalt oma inimestesse ja diilervõrgu arendamisse,”
Silberauto üritab olla ka sotsiaalselt vastutustundlik automüügiettevõte, arendades eestimaist autoehitust ja panustades kultuuri ja spordi edendamisse, lisab tegevjuht.

Ka tulevikku vaadatakse Silberautos optimistlikult – selle aasta lõpuks ootavad nad ligi 13% müügikasvu ning 2017. aastaks prognoositakse kasvu ca 10–15%.

Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti Liidu statistika näitabki, et augusti lõpu seisuga on sõiduautode müük Eestis võrreldes mullusega kasvanud 12% ja augustikuus üksi 20%.

Suurimad kasvajad on väikeettevõtted

Krediidiinfo AS arvestab oma turuülevaates välja ka sektori suurimad kasvajad, kelleks automüüjate seas olid 2015. aastal Coneron OÜ, Autoimport OÜ ja Autokari Eesti OÜ.

Suurim käibe kasvataja Coneron OÜ tegeleb kasutatud raskeveokite müügiga rahvusvahelisi veoseid pakkuvatele ettevõtetele.

Tegu on ühemehefirmaga, mille omanik Andrei Kolomenski töötas enne oma ettevõtte alustamist erinevates raskeveokite müügiettevõtetes, müües uusi masinaid. Töö käigus tekkis tal idee alustada iseseisvat tegevust kasutatud veokite turul. “Kasutatud masinate marginaalid on suuremad,” põhjendab ta otsust, “Ja üksi tegutsedes ei ole mul taga tootmist, mis nõuaks pidevat käivet ja turu vallutamist.”

2012. aastal registreeritud ettevõte alustas reaalset tegevust eelmisel aastal ning Kolomenski ütleb, et sealt kasvunumbrid tulidki.

Esimesel tegutsemisaastal vahendas ettevõte raskeveokeid kõigisse Balti riikidesse, aga ka Hollandisse. Kui enamasti leiab Kolomenski kliente erinevates erialaportaalides kuulutades ja masspostitusi tehes, siis Hollandi edasimüüjatega õnnestus luua otsekontakt telefoni teel. “Need on suured ettevõtted, kellel on palju tegemist ja kes ise kuskilt internetist kliente otsima ei hakka – neile tuleb ise pakkuda,” ütleb Kolomenski.

Küsimusele, millise tulemusega võiks Coneron OÜ käesoleva aasta lõpetada, vastab Kolomenski, et kohalik veondusturg on praegu ettevaatlik. “Tõenäoliselt läheb olukord tasapisi paremaks, aga minu ettevõtte majandustulemusi mõjutavad ka teised faktorid, nagu näiteks vabade käibevahendite olemasolu.”

Artikkel on koostatud Krediidiinfo AS Turuülevaate „Automüüjad 2015“ andmete põhjal.