“See lööb küll tummaks,” ütles reedel konkurendi Ösel Foodsi müügidirektor Kuldar Leis. “Eelmise aasta suvi oli ju ülihea — soe ning kõikide joogitootjate numbrid tõusid,” lisas ta ning pidas ebatõenäoliseks, et möödunudaastane nn Belgia-afäär võis sellist mõju Coca-Cola majandustulemustele avaldada.

Reedeses Äripäevas väitis ASi Eesti Coca-Cola Joogid avalike suhete juht Kerttu Olmann-Mõis, et nende eesmärk on olla võimalikult avatud ja läbipaistev kohalik ettevõte. Ometi ei soostunud ta samal päeval kommenteerima, mis tingis karastusjookide vaieldamatu turuliidri 20,1 miljoni krooni suuruse kahjumi.

“Kogu karastusjookide turg on veidi vähenenud,” ütles Olmann-Mõis. “Sellega koos ka meie, samas on turule lisandunud ka uusi tegijaid.”

Keskäriregistri andmeil lõpetas ettevõte 1998. aasta 21,3 miljoni kroonise kasumiga.

Läti juhtiva majandusväljaande Dienas Bizness koostatud Läti ettevõtete TOP 250 andmeil oli Läti Coca-Cola möödunud aasta kahjum 1,1791 miljonit latti, mis 1999. aastalõpu kursi järgi teeb ligi 48 miljonit Eesti krooni.

Kuna joogiturg on sesoonse kõikumisega, siis viis käesoleva aasta külm ning vihmane suvi kõikide joogitootjate müüginumbrid pisut alla. Selle aasta teises kvartalis oli karastusjookide turuosast Coca-Cola käes 42%, Öselile kuulus 22% ja Tartu Õlletehasele 17%.

Kui 1997.–1998. aastal oli Coca-Cola jookide osa turul 75%, siis möödunud aasta oli edukas just alternatiivtoodetele, sest turule tuli tarbijatelt väga positiivse vastuvõtu osaliseks saanud kali. Kaljaturu liider oli Ösel Foods oma Linnuse kaljaga.

“Kuni juuni lõpuni püsisime ilusti graafikus,” kommenteeris Leis. “Edasised kuud olid aga kehvad, aga ega kedagi süüdistada ei saa, sest kogu tarbimine langes.”

ASi Tartu Õlletehas juhataja Tarmo Noobi sõnul kavatsevad nad Classic Cola tootmise lähemal ajal lõpetada. “Meil pole mõtet olla seal koola-pepsi tüüpi jookide turusegmendis,” ütles Noop. “Kellukese limonaad ja Eesti kali toodavad meile palju rohkem kasumit,” lisas ta ning prognoosis käesoleva majandusaasta tulemused väga heaks. “Loodame tulla ikka TOP 20 hulka.”

Selle aasta alguses alustas Eestis Pepsi ainumüüjaks saanud Saku Õlletehas kohapeal Pepsi Cola jookide tootmist, mille turuosa oli senini praktiliselt olematu.

Saku Õlletehase andmeil ulatus Pepsi müük selle aasta üheksa kuu jooksul 1,5 miljoni liitrini, olles 2,2 korda suurem kui eelnenud aasta samal perioodil.

AS Eesti Coca-Cola Joogid on sel aastal turule toonud sidrunimaitselise BonAqua, gaseerimata BonAqua ning täiesti uue brändi Schweppesi limonaadi näol. Leedu tehasest saabus möödunud nädalal Eesti turule uus, 0,25-liitrises klaaspudelis Coca-Cola, millel ettevõtte hinnangul saab olema tarbijale vägagi taskukohane hind.