Pangalingi kasutamine kui indikaator

Swedbanki pangalingi kasutamise statistika Eesti kaupmeeste juures näitab online-kaubanduse arengut üsna ilmekalt. Aktiivsete kaupmeeste arv on viimase aastaga kasvanud ca 20% , 2013. aasta 9 kuu käive võrrelduna 2012. aasta sama perioodiga aga koguni üle 20%. Tehingute arvu kasv on samal ajal olnud mõneti väiksem, kasvades umbes kümnendiku võrra. Seega võib arvata, et kliendid on muutunud ühelt poolt julgemaks, tellides ka kallimaid kaupu, teisalt aga kogenenumaks, optimeerides oma tellimuste kohaletoimetamise kulu ning ostes korraga rohkem tooteid.

Kliendi ootus viia tehing lõpuni

Kaupmeestel tasub pühendada aega ja ressurssi sellele, et kogu ostuprotsess internetis (kaasa arvates kauba eest maksmine) oleks kliendile võimalikult mugav. Kui varasemalt kasutati e-poodi sageli pigem nö vitriinina lisaks oma füüsilisele poele, siis tänapäeva mugavad tehnilised lahendused on viinud kliendi ootused sinnamaale, et ta on valmis ja lausa eeldab, et sealtsamast oleks võimalik käsi piltlikult öeldes välja sirutada ja tehing lõpuni viia. See tähendab aga, et ostjale peaks kindlasti pakkuma erinevaid võimalusi maksmiseks. Siinkohal tulebki mängu pank, kelle abil saab kaupmees üles seada pangalingi ja hakata e-poes krediitkaardimakseid vastu võtma. Pangalinki kasutades näeb ostja internetipangas juba täidetud maksekorraldust, kus on kirjas tasumisele kuuluv summa.

Asi on pigem lihtne kui keeruline

Pangad on oma teenuseid järk-järgult täiustanud - näiteks töötab Swedbanki pangalink ka mobiilis. Kui ostja asub sisse logima või maksma mobiilse seadme kaudu, kuvatakse talle automaatselt uut, mobiilile kohandatud pangalingi vaadet. Kaupmees ja klient ei pea mobiilse pangalingi vaate nägemiseks midagi lisaks tegema. See annab kaupmehele suurepärase võimaluse arendada välja mobiilne e-pood või veebiteenus, kus on võimalik kogu ostuprotsess mobiilile kohandada.

Krediitkaardi võimalus toob välismaise kliendi

Kaardiga poes ostude eest tasumine on eestlasele täna pea igapäevane. Sama harjumuspärane võiks olla ka internetipoes kaardiga maksmine. Lubades oma e-poes krediitkaardiga maksta, saab müüa oma tooteid ka neile ostjatele, kes ei oma Eesti pankades kontot ehk sisuliselt on kogu maailm kaupmehe eest lahti (kui kohaletoimetamise võimalused seda lubavad). Uus e-kaubanduse makselahendus on krediitkaartidele turvalisem kui varem, kuna kasutusele on võetud rahvusvaheliste kaardiorganisatsioonide turvaprogrammid: Mastercardi poolt "Securecode" ja VISA poolt "Verified by VISA". Lisaks krediitkaardile saab e-poes ostu sooritada ka teatud tüüpi deebetkaartidega, näiteks kaardiga Swedbank MasterCard Business Debit.

Kokkuvõtteks võib öelda, et e-kaubandus on just praegu üks kõige kiiremini arenev ärivaldkond. Õigeid tööriistu kasutades saab iga kaupmees võimaluse selles äris osaleda ja tulu teenida.

Jaga
Kommentaarid