Eesti ahvatleb turiste 150 miljoni eest

 (12)
City Tour
Foto: DELFI

EAS otsib hankega tegijat 150 miljonit krooni maksvale turundus- ja reklaamikampaaniale, millega tutvustatakse Eestit kui parimat turismipaika Euroopas.

Järgmise kahe ja poole aasta jooksul kulutab riik 150 miljonit krooni turundus- ja reklaamikampaaniatele 16 riigis. Suurim rõhk pannakse Soome, Saksamaa, Venemaa ja Rootsi turistide peibutamisele.

Põhjuseks on kärbuvad turisminumbrid ning tõsiasi, et Eesti tuntus maailmas on tegelikkuses olematu. “On kummaline näiteks, et proportsionaalselt elanikega käib Rootsist meil väga vähe turiste,” mainis EASi turismiarenduskeskuse juht Tarmo Mutso.

Hanked tehakse kahes osas: 90 miljoni kroonine rahvusvaheline riigihange meediavahenditele ning teine, 60 miljoni kroonine hange kampaaniate ja reklaami korraldamiseks.

Eestit pakutakse kahe ja poole aasta jooksul välja nii öko-, linna-, ostu- kui ka mõisaturismi sihtkohana.

Hankel osalemiseks peavad firmal olema harukontorid või partnerid kõikides sihtriikides.

DDB juht: Eesti siiani sihtkohana tutvustamata

Reklaamiagentuuri DDB Eesti juht Jana Koppel-Gorodkov sõnas, et Eesti tutvustamiseks turismikohana on töö tegemata siiamaani. “DDBd kindlasti huvitab Eesti kohta kampaaniate loomine. Oluline on aga, kuidas riik sellele kaasa aitab,” mainis Koppel-Gorodkov. “Kindel on aga see, et ainult reklaamikampaaniatega palju ära ei tee, seda peavad toetama teised tegevused riigis.”

Alates aprillisündmustest on kõvasti kahanenud nii turistide üldnumber kui ka nende kulutatud raha hulk.

Eesti pakkumiseks tuleb sõnastada teemad

“Meil on vaja häid teemasid, mida pakkudes turistilt see raha ära võtta. Tallinna vanalinn, puutumata loodus ja nii edasi. Kuna kaubandusturism on meil kadunud, tuleb hakata pakkuma muud,” sõnas Koppel-Gorodkov.

Suures meediakampaanias “Welcome to Estonia” märke palju ei kasutata. Pigem müükase kodulehte www.visitestonia.com, mis saabki kogu kampaaniate nii-öelda infokeskuseks.

Kavas on Eestit tutvustada ka USAs, Hiinas ja Jaapanis, kus EASil on omad esindajad juba olemas. EASi turundus- ja kommunikatsiooniüksuse direktor Erki Peegel sõnas, et Jaapanis tuleb kiirelt ja korralikult ära kasutada Barutot, kellest on saanud jaapanlaste ebajumal.

TAUST

* Turistide voog Eestisse raugenud 2007. aasta jaanuarist septembrini ööbis Eesti majutusettevõtetes 1,1 miljonit välisturisti. Võrreldes 2006. aasta sama perioodiga vähenes nende arv 3,7% ehk 42 000 turisti võrra. Välisturistide veedetud ööde arv vähenes 3,2%.
* Siseturismi kasv kompenseeris majutusettevõtetele välisturistide arvu vähenemise.