"Kuna süsteemid on veel väga noored ning nende seadistamise periood veel kestab, siis ei ole välistatud, et tõrked suure ülekoormuse tõttu uuesti ei teki. Praegu tegeleme jooksvalt küsimuste lahendamisega ning loodame, et need ei jõua klientideni."

Eesti Energia andis võimalikest häiretest teada juba laupäeval. Eile ei olnud kõigil soovijatel võimalik Eesti Energia kodulehe kaudu elektrinäitu esitada, kuna ettevõtte uus, 20. aprillist käivitunud kliendisüsteem ei pidanud nii suurele koormusele vastu. Häiritud oli ka näidu teatamine SMS-i teel.

Enamik klientidest on tänaseks oma näidu erinevaid kanaleid pidi teatanud. Iseteeninduse kaudu on tulnud rohkem kui 100 000 näitu. Nii pühapäeval kui esmaspäeval võeti internetikeskkonna kaudu vastu mõlemal päeval ligi 35 000 näitu. Ka tänaseks prognoosib ettevõte sama suurt näiduteatamise intensiivust.

Alates eilsest on Eesti Energia e-teeninduses pidevalt korraga sees 600 klienti. Tipphetkedel kasutab süsteemi korraga ligi 900 klienti ja igas sekundis võetakse vastu ligi 1,5 näitu.

Bachmann kinnitas, et kõik SMS-i teel edastatud näidud on kohale jõudnud, isegi kui klient sai sõnumile vastuseks veateate. "Palume klientidel veateadet ignoreerida," sõnas ta.

Bachmanni sõnul oli näidu teatamine raskendatud eile kahe ja poole tunni jooksul ja pärastlõunaks saadi süsteemid taas töökorda. Inimesed soovisid probleemidest teada anda ning seetõttu ei jõudnud infoliini 1545 teenindajad kõiki kõnesid vastu võtta.

Elektrinäite saab uue süsteemi järgi esitada kuni tänase päeva lõpuni. Neile, kellel jääb mingil põhjusel näit teatamata, koostab Eesti Energia viimase 12 kuu põhjal prognoosarve, mille koostamisel võetakse arvesse ka sesoonsust. "See tähendab seda, et aprilli eest ei pea maksma talvise tarbimise järgi," selgitas Bachmann.

Energiafirma teeb tasaarvelduse järgmisel kuul.