Kujutlege pilti: sõidate rahulikult ning ühel hetkel avastate, et autol hakkab jõud otsa saama. Vaatate aknast välja ning seal, kus vanasti seisis post kirjaga Neste, näete hoopis suurt Eesti Energia logo. Sõidate sildi juurde, peatate auto. Harjumuspärase tanklapüstoli asemel võtate hoopis auto küljest juhtme, pistate selle stepslisse ja jääte ootama.

Kuigi selline tulevik võib tunduda utoopiline ning tõenäoliselt seda ongi, võitleb elektriautosid müüva ZEV Motorsi juht Teet Randma just selle eest, et autoomanikud kütusemüüjate asemel elektritootjaid toidaksid.

“Selle autoga on hinnasääst kõigist autoga seotud kuludest 40 protsenti,” räägib Randma, kelle esiknumbriks on Zev Smiley nimeline elektrisõiduk, mis ei vaja liikumiseks tilkagi eestlaste lemmikbensiini 95Ed ega diislikütust.

Kuigi Randma kiidab sõidukit taevani, on ta ise siiski väheke skeptiline. “Ei tea, kas saame eestlaste džiibiarmastust muuta,” mõtiskleb mees ning tunnistab, et seni pole ühtegi autot veel ostetud. “Momendil pole ühtegi ostjat. Selleks on erinevaid põhjusi, näiteks liisingufirmad on praegu pessimistlikud,” räägib ta, loetledes samas eeliseid bensiiniautode ees: kui sõidad päevas 50 kilomeetrit, kulub aastas elektri peale 1800 krooni, Tallinnas saad kõikjal tasuta parkida ning tülikaid hooldusi pole vaja teha.