Anonüümseks jääda soovinud ettevõtja ütles, et kuuldes probleemidest Läti pangaga, hakkas ta kohe plaani pidama, kuidas avada arve teises pangas ning suunata rahavoog sinna, ehkki lõpliku lahutuse mõtted tekkisid alles sel nädalal.

Päevast, mil Parex piiras igakuiste ülekannete mahtu, saadab ärimees oma klientidele arveid uute pangarekvisiitidega. Ettevõtja sõnul pole võimalik normaalselt töötada, kui pank käed kinni seob.

Teine ettevõtja, kes senini Parexiga toimuvat kõrvalt jälgis, rääkis, kuidas ta ootamatult kannatajaks osutus. Tema klient, kelle kontod asuvad Parexis, ei saanud ülekandepiirangute tõttu väljakirjutatud arvete eest maksta. “Selle tõttu pean ootama oma raha kuu aega kui mitte rohkem,” rääkis ettevõtja.

“See oli halb lahendus,” kommenteeris Eesti Pangaliidu juht Aivar Rehe ülekandepiirangut. Tema sõnul oleks pidanud piirangud kehtestama samal päeval, kui valitsus Parexi ülevõtmisest teatas, kuna pärast sellist äärmuslikku sammu hakkab raha pangast välja voolama. Nüüd kukkus aga välja nii, et need, kes rahaga kohe jalga lasid, said teiste Parexi klientidega võrreldes eelise.

Hilinenud piirangud panid ettevõtjad raskesse seisu ning suurendasid maksehäirete tekke riski. See, et ärimehed püüavad rahavoo teistesse pankadesse juhtida, on Rehe hinnangul täiesti loogiline ja ennustatav.