“See ei olnud meile ikka pea ees tundmatusse kohta vette hüppamine,” selgitas biopagaritoodete ja sügavkülmutatud kookide ning väikesaiadega esile astunud ASi Hallik turundusjuht Marika Tali, kelle sõnul on umbes 150 000 krooni suuruse kulutuse taga aastapikkune planeering. “Meil olid seal juba enne kontaktid olemas ja Skandinaavias on selge huvi meie toodete vastu.”

Mingitest kindlatest lepingutest Tali rääkida ei soovinud. “Ega seni, kuni lepingutele pole alla kirjutatud, ei ole midagi kindlat,” ütles ta, kuid kinnitas, et välisturule minek on firmale hädavajalik. “Kindlasti on ettevõttel vaja leida välisturgu, kuid lepingute tegemine võtab kuid aega ning tulemusi võib alles aasta pärast näha,” lisas Tali.

Mahlade ja smuutidega maailma vallutama läinud Kadarbiku Köögivili OÜ tegevjuht Veiko Pak vaikib samuti täpsematest tulevikuplaanidest Rootsis. “See on selline nõiateema rääkida mingitest plaanidest, mis tegelikult ei ütle midagi,” ütles Pak.

“Tänu riigi toetusele ei ole meie investeering väga suur ja kaotada pole mitte midagi,” sõnas Pak, kes oli positiivselt meelestatud sooja vastuvõtu pärast varasematel messidel. “Kevadel toimunud messil Venemaal olid meie tooted väga edukad,” rääkis Pak. See turg jäi neile aga kättesaamatuks seoses probleemidega piiriületamisel.