Eesti Meedia norrakatele aken uuele turule

 (1)
Mart Kadastik
Mart KadastikETA FOTO

Eesti Meedia ei ole enam ainult “Eesti” meediaettevõte, Mart Kadastiku juhitud meediakontserni haare on ulatumas ka vabariigist väljapoole.

Alates 1998. aastast norrakate Schibstedile kuuluv Eesti Meedia on emafirma jaoks sarnase tähtsusega nagu Hansapank Swedbanki jaoks. Kui viimane on kasutanud Hansapanka platvormina laienemaks teistele turgudele, siis sama rolli täidab emaettevõtte jaoks ka Eesti Meedia.

“Viimasel ajal on Balti dimensiooni tähtsus tõusnud ning meie tegevus on üha rohkem suunatud Eestist välja,” selgitas Kadastik. Schibstedi huvi uute turgude vastu on kasvanud, kuid opereerimine välisturgudel käib Eesti Meedia kaudu ning Eesti üksuse juhatus on aluseks kontserni ekspansioonile. “Ülemere omanik usaldab Eesti Meedia juhtkonda piisavalt, et lasta neil uutel turgudel edasi tegutseda,” sõnas Kadastik. “Lähiajal on nii Lätis kui Leedus mitmeid uusi projekte tulemas,” kinnitas ta.

Samas näeb Kadastik suuri muutusi kogu meediaturul. Eesti lähimas ümbruskonnas, nii Vilniuses kui Riias, on tekkinud mitmeid tasuta päevalehti. Uus kvaliteet on see, et need ei ole mitte tarbijalehed või nädalas korra-paar ilmuvad lehed.

Tegemist on uudislehtedega, mis Kadastiku hinnangul on juba täiesti uus tase. Eesti ei pea siin tema arvates mingi erand olema. “Need ei ole väga suured, aga maailma trendi vaadates on kõik viimaste aastate edukad projektid olnud tasuta lehtede projektid,” rääkis Kadastik. Ja konkureerivad nad juba kõigi tasuliste päevalehtedega.