Eesti Päevalehe (EPL) teatel hakkab leht alates 18. septembrist ilmuma uues kujunduses, senisest väiksemas formaadis ja äriliselt kasumlikuna. EPLi maht hakkab igapäevaselt olema 28 lehekülge.

“Vaatasime reforme ette valmistades hoolikalt üle kogu oma senise tegevuse põhimõtted,” ütles EPLi juhatuse esimees Hando Sinisalu. “Lisaks põhjapanevatele uuendustele lehe sisus ja kujunduses reformisime põhjalikult ka organisatsiooni struktuuri,” lisas ta.

Rubriike ja sisuelemente tuleb Sinisalu sõnul uuendatud lehes nii juurde kui ka kaob ära. “Põhiline uuendus on see, et lehe struktuur tervikuna muutub paindlikumaks ning kui vaja, saab üht suurt teemat põhjalikumalt käsitleda,” lausus ta. “Põhirõhk on lehes uudistel, arvamustel, kommentaaridel ja analüüsidel. Samuti on uus EPL senisest selgemalt positsioneeritud Tallinna lehena.”

Sinisalu hinnangul hakkab EPL alates septembrist kasumit tootma ka olukorras, kus reklaamiturul elavnemist ei toimu. Tänavu esimesel poolaastal ulatus lehe tegevuskahjum üle 5 miljoni krooni.

Eesti Ekspressi gruppi kuuluv EPL loodab struktuurireformi abil hoida kokku umbes 6 miljonit krooni aastas. Seoses ümberkorraldusega koondas EPL 22 töötajat, kellest üheksa on ajakirjanikud.

“Formaadimuutus ei tähenda seda, et EPL muutuks sisult “tabloidiks”,” ütles Sinisalu. “Formaadi ja sisu orientatsioonil pole Eesti kontekstis mingit seost,” märkis ta ja lisas, et näiteks Postimees ja Nelli Teataja on täna mõlemad sarnases formaadis, aga sisuliselt pole neil midagi ühist.

EPLiga konkureerivat Postimeest välja andva Eesti Meedia kontserni juhatuse esimehe Mart Kadastiku hinnangul on kvaliteetlehe puhul formaadi muutus erakordselt riskantne samm. Samuti sunnib see tema sõnul küsima, miks selline muutus ette võetakse?

“Kardan, et kulude kokkuhoidu see kaasa ei too,” ütles Kadastik. Ta lisas, et kvaliteetlehte on tabloidformaadis raske teha. Postimehe puhul on lugejad selle formaadi aastaid tagasi omaks võtnud, kuid EPLi puhul on muudatuse tulemus veel teadmata.

“EPL on libedal teel, ta võib minna sellesse niðði, kus on SL Õhtuleht,” lausus Kadastik. “Ise näen tulevikus konkurentsi teravnevat just nende kahe vahel,” lisas ta.

Kadastik kinnitas, et Postimees hetkel oma positsiooni tugevdamiseks turul seoses EPLi struktuurireformiga mingeid aktsioone korraldama ei hakka. Samas on tema sõnul lehel sügisel küll üllatusi varuks, kuid tulenevalt pigem varasemast, Õhtulehe ja Sõnumilehe ühinemisest.

Eesti Ajalehtede Liidu tegevdirektor Tarmu Tammerki hinnangul võib EPL seoses tabloidformaadi kasutuselevõtuga tajuda survet muutuda ka sisult tabloidsemaks. Samuti võib lugejaskond vaadata väikeformaadis EPLi kui uustulnukat meelelahutuslehtede turul, lisas ta.

“Selge see, et lehtedel on suundumus meelelahutuslikkuse poole, ka EPLi puhul on seda praegu märgata,” ütles Tammerk, märkides samas, et erinevalt näiteks Suurbritanniast ei tähenda Eestis tabloidformaat automaatselt kergekaalulist lehte. Seda kinnitab ka Postimehe näide.