“Väheke on üle reageeritud, kui nimetakse seisu kriisiks. Eesti Raudtee toimib, rongid sõidavad, tegemist ei ole ju blokaadiga,” sõnas Eesti Raudtee turundusdirektor Rene Varek. Ta lisas, et Eesti Raudtee kohaneb olukorraga ning jälgib, kuidas olukord areneb.

Kokkuhoiuplaan kõne all

“Eesti Raudtee analüüsib praegu, et kui selline olukord peaks kauem kestma, siis millised oleksid kokkuhoiumeetmed. Loodan, et mai teises pooles hakkab olukord paranema. Seda, millistes mahtudes kaubavedu taastub, on raske hinnata. Kindel on, et mingi märgi see meile jätab,” lisas Varek.

Võimalikest kahjunumbritest Varek rääkida ei soovinud, märkides, et seda on vara öelda. Samuti ei öelnud Varek, kes on need töötajad, kes esimestena puhkama lähevad.

Eesti Raudtee nõukogu esimees Eva Vanamb ütles, et praegu ei saa täpsemalt rääkida võimalikust mustast stsenaariumist ja sellest, kui suur võib tulla kahju Venemaa raudteeparanduste tõttu ning kui kaua Eesti Raudtee seda välja kannataks. Riigi toetuse andmine Eesti Raudteele pole seni kõne all olnud.

“Praegu on vara sellest rääkida, sest kriisiplaani koostamine alles käib. Samuti on vara rääkida sellest, kui palju Eesti Raudtee päevas raha kaotab,” sõnas Vanamb.

Maht on vähenenud

Eesti Raudtee vedas aprillis 9% vähem naftat ja naftasaadusi kui eelmisel aastal samal ajal. Vareki sõnul tuli tagasilöök eelkõige heledate naftasaaduste veos kuu viimasel kümnel päeval.

Praegu liigub Eesti ja Venemaa vahel 3000-4000 vagunit ööpäevas, mai esimese nädalaga on Eesti Raudtee võtnud vastu 27 rongi päevas ehk keskmiselt 25-30% vähem kui jaanuarist aprillini sellel aastal.

Majandusministeeriumi raudteeosakonna juhataja Ain Tatter ütles, et ministeeriumil nendes sanktsioonimaigulistes ehitustöödes mingit osa mängida ei ole. “Tegemist on kahe ettevõtte vahelise suhtlusega ning riik sekkub vaid juhul, kui tulevad mingid äärmuslikud teod,” sõnas Tatter.

Raudteed kasutava Spacecomi juhti Oleg Ossinovskit kommentaari saamiseks tabada ei õnnestunud. Samuti ei soovinud sel teemal rääkida Silmeti juht Tiit Vähi.