Eesti tarbija hoiab jõuluostudel emotsioonid vaos

 (7)
Eesti tarbija hoiab jõuluostudel emotsioonid vaos
Foto: Andres Putting

Suured kaupluseketid tõdesid üksmeelselt, et kliendid teevad jõuluostudel kaalutletuid, mitte emotsionaalseid otsuseid.

„Klient on sel aastal endiselt arukas tarbija. Jõuluoste muidugi tehakse, ent siiski läbimõeldult. Kindlasti on sellel oma mõju majanduse üldisel ebastabiilsel olukorral,“ Rimi Eesti Food AS pressiesindaja Katrin Bats.

„Kinkide ostmisel ollakse valivad, mõeldakse kingisaaja ootustele ning eelistatakse praktilist väärtust omavaid tooteid. Viimastel aastatel on oluliselt kasvanud kampaaniakaupade osatähtsus ja seda mitte üksnes toidu, vaid ka tööstuskauba ostmisel,“ tõdes ka Selveri avalike suhete juht Annika Vilu.

Läbimõeldust tõi esile ka Euronics Baltic jaekaubandusdirekotor Veiko Poolgas. „Võrreldes möödunud aastaga eelistavad kliendid kvaliteetsemaid kaubamärke ning on alustanud jõulukinkide ostmist varem. Kõik see viitab tarbija targale käitumisele, näitab klientide läbimõeldud ostukäitumist. Paljud kliendid teavad, mida nad tahavad kingitusteks osta ja varakult alustades on klientidel ka suurem kaubavalik.“