“Teeme oma kauplustes ümberkorraldusi,” ütles Ehituse ABC kaubamärki opereeriva ASi Optimera Estonia juhatuse liige Anton Kutser, kes ei soovinud täpsustada, mitu inimest nad koondavad. “Töötajate koondamine pole ainuke ümberkorraldus, see ei saa olla asi iseeneses. See eeldab nii teatud töö kui ka kaupluses kogu protsessi ümberkorraldamist,” rääkis Kutser, kinnitades, et poe kontseptsiooni nad praegu muutma ei hakka.

Kontseptsiooni tuleb aga muuta K-Raua ACE poodidel — kaubamärki kasutava ASi RK Kaubanduse juhatuse liikme Christian Saare sõnul on põhjus kolinal kukkunud käibes.

“Käibed on langenud umbes poole peale võrreldes eelmiste aastatega, kuid me oleme ka müügiartikleid oluliselt vähendanud,” rääkis Saar. “Hinnata, kui palju millegi eest konkreetselt käive on vähenenud, on praegu raske.”

“Oleme raskustes olnud aasta algusest alates ja kogu aeg oma töös muudatusi teinud, et asi saaks paremaks minna,” tõdes Saar ja lisas, et praegu käib töö uue kontseptsooni kallal, et praeguseid tegevusi paremini teha.

Remonti tehakse ka halbadel aegadel

Saare sõnul lõpetasid nad aasta alguses ehitusmaterjalide müügi ning tahavad keskenduda remondi- ja viimistluskaupadele. “See oleks meie uus kontseptsioon. K-Raua nimi jääb 2010. aastani kasutusse,” ütles ta.

K-Raua ACE Tallinnas Kohila tänava asuva kaupluse uksel rippuvat tühjendusmüügi teadet kommenteeris Saar, et kauplust valmistatakse ette muudatusteks ja kaupade müügi hoogustamiseks.

“Praegu töötame plaani kallal ja millalgi novembris paneme uksed mõneks ajaks kinni, et värskendust teha,” sõnas Saar. “Praegu mingit kindlat kuupäeva paigas pole, millal me uuesti avame.”

Uued kauplused aitavad käivet hoida

Kutseri sõnul on Ehituse ABC käibelt samal tasemel kui nende konkurendid. Poole võrra käive siiski langenud pole. “Kuid mõnevõrra on kukkunud,” lausus Kutser.

Optimistlikumalt vaatab olukorrale Bauhofi müügidirektor Janek Kalbin, kelle sõnul on paari uue kaupluse avamine sel aastal müüki eelmise aasta tasemel hoidnud ning kriisiplaane pole ettevõttes peetud.

“Oleme tänu oma uutele kauplustele eelmise aasta taset hoidnud, see tähendab, et kasvu siiski ei ole,” sõnas ta. Kalbin rääkis, et Bauhof avas kevadel Haapsalus kaupluse ning sügisel Valgas. “Need on meid hoidnud eelmise aasta tasemel ja müüki juurde andnud.”

Kalbini sõnul on nad turul suhteliselt värske kontseptsiooni ja uue kaubamärgiga eelmise aasta lõpust. “Praegu töötame täie rauaga senise plaani järgi edasi, plaani B või kriisiplaani pole pidanud,” sõnas Kalbin, kelle hinnangul on vähenenud müük ehitajatele, teisalt on pisut kasvanud remontimine ja isetegemine.

“Oma kodu eest hoolitsetakse ikka. Müük on põhimõtteliselt ümber pööranud, uut maja ei osteta, aga kõpitsetakse vana,” rääkis Kalbin.