EMT kasvatab rate.ee-ga uusi kliente

 (10)
Porno sp4e18a8
AFP/Scanpix

Viimase nädala jooksul palju tähelepanu tõmmanud suhtlusportaali rate.ee eetikaprobleemid kahvatuvad portaali omaniku ASi EMT juhi Valdo Kalmu silmis veebikeskkonna ärilise potentsiaali kõrval.

“Äriliselt võib öelda, et projekt on olnud meile väga edukas ja seega ka oluline tuluallikas. Teiseks on portaal meile tänu rate-mobiili loomisele hea uute liitumiste allikas,” rääkis senine ASi EMT tegevjuht ja alates eilsest ka kogu grupi AS Eesti Telekom juhatuse esimees Valdo Kalm.

Hiljuti juba mitmendat korda tõstatatud eetikaküsimusi pidas Kalm ebaõiglaselt esitatuks, sest rate.ee on tema sõnul teiste veebikanalitega võrreldes üks filtreeritumaid.

“Tohutult palju on kanaleid, kus ei toimu mingit reguleerimist, aga meil tegeleb saidiga mitusada moderaatorit,” selgitas Kalm.

Randpere kritiseerib Kalmu põhjendusi

Möödunud nädalal Postimehes avaldatud arvamusartikliga diskussiooni alustanud IBM Eesti OÜ tegevdirektor Valdo Randpere ei pea moderaatorite hulka mingiks näitajaks.

“EMT on ennast positsioneerinud kvaliteetse teenusepakkujana, mis ei sobi kuidagi kokku rate.ee portaalis toimuvaga,” nentis Randpere. Mees lisas, et portaalist teenitava rahanatukese asemel võiks EMT panustada rohkem enda põhiklientidele ehk äriklientuurile.

Konkurendid peavad rate’i antud eelist napiks

Konkurendid Elisast ja Tele2st ei pea EMT konkurentsieelist rate.ee näol noorte klientide hulgas märkimisväärseks.

“Ideena on suhtlusportaali ja mobiiliteenuste sidumine hea, aga minu arvates pole see veel realiseerunud,” märkis Tele2 Eesti ASi juhatuse esimees Toomas Tiivel. Ta lisas, et nemad meelitavad noori rate.ee võlude vastukaaluks hoopis soodsamate kõnehindadega, sest noortele vanemate poolt määratud telefonilimiit pole kummist.

Veidi rohkem kui aasta tagasi samuti rate.ee-ga koostöö arendamise vastu huvi tundnud Elisa Eesti ASi tegevjuht Sami Seppänen oli konkurendi suhtes kriitiline.

“Kui mina oleksin omanik, siis küll loobuksin sellest jamast. Eetika on igal juhul tähtsam kui need mõned miljonid, mida muidu sadu ja sadu miljoneid teeniv ettevõte sealt saab,” rääkis ta.

rate.ee looja: probleem on ühiskonnas, mitte veebis

Omaaegset soovi rate.ee-ga koostööd teha Seppänen aga kommenteerida ei soovinud. “See on minevik,” ütles ta ja toonitas, et portaali ostusoovi polnud neil kunagi.

Möödunud aasta aprillis rääkis Elisa juht, et oli nagu EMTgi huvitatud portaaliga koostöös kõnekaardi loomisest. Toona ütles Seppänen Äripäevale, et EMT ostis rate.ee , kui sai teada, et Elisa ning portaal kavandavad kõnekaarti.

rate.ee portaali asutaja ja praeguse vähemusaktsionäri Andrei Korobeiniku sõnul on rate’i eetikaprobleemid ühiskonna, mitte konkreetse veebikeskkonna mure.

“Meie portaali kasutab lihtsalt rohkem inimesi kui kõiki teisi sarnaseid saite kokku, seepärast räägitakse just meie probleemist,” märkis ta.

Suvel käivitub sisu filtreerimise süsteem

EMT äri rate.ee portaalis pidas Korobeinik õnnestunuks. “Kõnekaardi sidumine mingi muu keskkonnaga on tulevikumuusika. Mobiiliteenused muutuvad järjest individuaalsemaks,” ennustas ta.

Korobeinik andis lootust, et suve jooksul paraneb kontroll portaali sisu üle tunduvalt.

“Suvel käivitub meil ebasobiva sisu filtreerimise mehhanism, mis võimaldab kasutajatel raporteerida kõigest ebamoraalsest, mida meie keskkonnas kohatakse,” selgitas suhtlusportaali asutaja. Seni said kasutajad mugavalt teada anda vaid sobimatutest fotodest.

ASi Eesti Telekom tütarfirma EMT ostis möödunud aasta aprillis 39 miljoni krooniga 51 protsenti rate.ee suhtlusportaali haldavast Serenda Invest OÜst. Küsimusele, kas EMT juht Kalm osalust müüa ei plaani, vastas mees: “Ei, müügiplaani ma küll ei julge välja käia.”

mis on mis
Portaalis rate.ee kasutusel oma valuuta

• Portaali kasutajad saavad internetis, telefonikõnega või SMSi teel tellida portaali valuutat nimega SOL. Võimalik on ostetud SOLe ka müüa. Kui ostes maksab üks SOL 2,29 kr, siis müües on kurss 1,56 kr.
• SOLide eest saavad kasutajad vastu kontode ilmestamiseks ja teiste kasutajatega suhtlemiseks teenuseid, näiteks valida taustapilte, maksta VIP-staatuse eest jututoas ning lisada oma pilte eelisjärjekorras.

mis edasi
rate.ee paremaks kahe sammuga

IBM Eesti OÜ tegevjuht Valdo Randpere pakkus EMT-le välja kaks sammu rate.ee korrastamiseks:

• roppused välja, kas või automaatse tarkvaraga
• reguleerida kasutajaks registreerimine selliselt, et kasutaja oleks seotud isiku tegeliku identiteediga (näiteks internetipanga kaudu või ID-kaardiga kasutajaks registreerimine)

EMT loodud rate-mobiili teenused ja hinnakiri, hinnad kr

• Stardipakett, mis sisaldab 25 kr eest kõneaega — 25

Helistamine Eestis

• Kõneminut rate-mobiili numbritele — 0 (kampaania korras) või 0,25
• Kõneminut teistele numbritele — 1,95

SMS ja MMS

• SMSi saatmine rate-mobiili numbritele — 0,25
• SMSi saatmine teistele numbritele — 0,95
• MMSi saatmine — 2,95

Lisateenused

• Rate’i teadete kuumakse (teated SMSidena) — 0 (kampaania korras) või 14,95
• Minu Toon (lisaks tavalisele toonile kuuleb helistaja lemmikmuusikat) kuumaks — 10,00

Helistamine välismaal

• Kõneminut helistamisel — 14,95
• Kõneminut kõne vastuvõtmisel — 14,95

Internet

• GPRS WAP (1 MB) — 50
• GPRS Internet (1 MB) — 40

Teenindus

• Kõneminut klienditoe numbril — 0,25
• SIM-kaardi vahetamine — 100