„Juba viiendat aastat näitab meie uuring, et muutused tarbijate vastuvõtlikkuses uute tehnoloogiate suhtes toimuvad üha kiiremas tempos,“ sõnas KPMG ülemaailmne kommunikatsiooni ja meedia juht Sean Collins pressiteates.

2008. aastal tunnistas peaaegu pool vastanutest, et tunnevad end mobiilses panganduses väga ebamugavalt. Tänaseks on olukord täiesti pöördunud – 66 protsenti vastanutest kasutab enda mobiiltelefoni meelsasti virtuaalse rahakotina. Mobiilseadmeid veebilehitsemiseks, uudistelugemiseks ja ostlemiseks kasutavate vastajate arv on viiekordistunud, samas kui televiisori vaatamine on vähenenud – 51 protsenti vastanutest eelistab nüüd telesaateid ja filme vaadata arvutist Interneti kaudu ning 24 protsenti vastanutest nutitelefoni abil.

„Selline vastuvõtlikkus uute tehnoloogiate suhtes peaks olema üleskutseks kõikidele ettevõtetele müügi, meedia, panganduse ja teeninduse sektoris ehitada oma ärimudelisse ka digitaalne strateegia,“ märkis Collins.

Hoolimata vastuvõtlikkusest uute tehnoloogiate suhtes on tarbijad siiski tõrksad veebitoodete ja –teenuste eest maksma. Olles ära harjunud „tasuta“ toodetega, märkis 73 protsenti vastajatest (eelmisel aastal 57 protsenti), et nad ei soostuks sisule ligipääsu eest maksma. Küll aga on üllatuslikult üha rohkem tarbijaid nõus toodete ja teenuste eest jagama enda isiklikke andmeid.

„Sel aastal oleks kaks kolmandikku vastanutest, kes kasutavad Internetti või mobiilseadmeid, nõus lubama ligipääsu enda veebikasutust puudutavatele andmetele ja asukohale, saades vastu hea pakkumise,“ rääkis KPMG jaekaubanduse globaalne juht ning USA filiaali partner Mark Larson. „16-24 aastaste vanusegrupis tõuseb see näitaja üle 75%,“ lisas Larson.

„Usun, et need tulemused saadavad jaemüüjatele selge sõnumi – andes tarbijatele hea põhjuse jagada enda kohta isiklikku informatsiooni, on võimalik tulla digitaalsel turul võitjaks. Mida enam suunatud ja personaalsem suhtlus tarbijatega on, seda efektiivsemaks see osutub,“ selgitas Larson.

Online-müügi populaarsus on uuringu andmetel järjekindlalt kasvanud. 55 protsenti vastanud eurooplastest ostavad CD-sid, DVD-sid, raamatuid ja videomänge meelsamini veebist, kui poeriiulilt, Põhja-ja Lõuna-Ameerikas on see number koguni 76 protsenti. Ühtlasi soetab 61 protsenti eurooplastest Internetist lennupileteid ja puhkusepakette. Kõige vähem ostetakse Interneti vahendusel luksuskaupu (28 protsenti vastanutest) ning 41 protsenti vastanutest märkis, et ei ostaks Interneti vahendusel toidukaupu.

Nutitelefonide arvukuse kiire kasv on samuti kaasa toonud muutusi tarbijakäitumises. Üle 38 protsenti vastanutest kasutab nutitelefone, et poes häid pakkumisi saada ning 20 protsenti kasutab poes nutitelefone QR-koodide lugemiseks.

Ühtlasi mõjutab tarbijate otsuseid oluliselt Internetis kättesaadav informatsioon. 82 protsenti vastajatest märkis, et nende ostuotsust „mõjutab oluliselt“ teiste tarbijate hinnang ja tooteülevaated, 76 protsenti märkis oluliseks mõjutajaks võrdluslehekülgi, 73 protsenti sooduspakkumiste portaale ja 64 protsenti blogisid. „Internetist kättesaadava informatsiooni jälgimine ja manageerimine saab olema iga turundus-ja müügistrateegia võtmefaktoriks,“ märkis KPMG Eesti IT nõustamise teenuste juht Janno Kase.