Sisuliselt sai Enimex loa reisijaid vedada kuni halduskohtu otsuse jõustumiseni. Sellega otsustab kohus võimaliku haldusakti tühistamise küsimuse lõplikult. Järgmise halduskohtu istungi aeg pole praegu veel paigas. Eeldatavasti peetakse see sügisel. Lennuametil on õigus 15 päeva jooksul pöörduda riigikohtusse.

Enimexi tegevjuhi Andrei Kislõi sõnul kaotasid nad kahe ja poole kuu jooksul, mil lennuameti peadirektori käskkiri jõus oli, kaks ÜRO aastalepingut ning Kabuli lendude leping sõlmiti veerandi võrra odavamalt. “Liisisime Skandinaavia lendude jaoks Fokker 50, mille liisimine nõuab rohkem kulusid, kui sisse toob,” lisas Kislõi.

Kulusid pole Kislõi sõnul kokku löödud, kuid küsimusele, kas need ulatuvad miljonitesse, vastas ta jaatavalt. Enimexi esindaja kohtus advokaat Kalev Bachmanni sõnul on lennuameti kodulehel endiselt eksitav informatsioon selle kohta, et Enimexi neljal lennukil An-72-100 ei ole õigust reisijaid vedada. Tema sõnul polnud kohtus küsimus mitte lennukite lennukõlblikkuses, vaid selles, et neil ei ole ELi lennukitüübi sertifikaati.

“Kuid EL tunnistab kuni 27. märtsini 2007 vanu sertifikaate,” rääkis Bachmann. Lennuametist teatati reedel, et küsimustele vastab peadirektor Koit Kaskel, kes viibib hetkel välismaal ning naaseb tööle alles täna. Eesti lennuamet võttis Enimexi lennukitelt reisijateveo õigused 13. märtsil ajendatuna Soome lennuametist, mis ei lubanud Enimexil alustada Soome-sisest reisijatevedu.