Suurim tegija oli Mark Eikneri juhitav reklaami- ja meediaagentuur AS Idea AD, mille kaudu liikus 6,9 miljoni krooni eest Keskerakonna valimisraha. See on suurem summa, kui kulutas valimistel Isamaaliit kokku. Keskerakond pani valimistel välja kokku 12,2 miljonit krooni, seda on kaks korda rohkem kui Isamaaliidul või Mõõdukatel.

Edukuselt teine firma oli Ants Lusti ja Madis Laasi juhitav Kontuur Leo Burnetti grupp, mis vahendas Reformierakonna reklaami kokku 6,5 miljoni krooni eest. Kontuuri grupi meediavahendusfirma OÜ MediaBroker esitas arve ligi 4 miljonile kroonile, reklaamifirma AS WWH 1,5 miljonile kroonile ja reklaamibüroo OÜ Kontuur LB 1 miljonile kroonile.

Kolmas tegija oli valimistel 6,2 miljoni krooniga Res Publica partner OÜ Media House, mis on Eesti suurim meediavahendusfirma. Meediaärimehe Hans Luigega seotud Media House’i aastakäive küünib 60 miljoni kroonini.

Meediafirmade taga on omakorda Eesti tele- ja raadiojaamad ning ajalehed ja ajakirjad, kuhu kanaliseerunud reklaamirahast pole veel ülevaadet ilmunud.

Lisaks meediafirmadele lõikasid valimistelt tulu posti- ja sidefirmad ning trükikojad. Nii näiteks maksis suurima kampaania korraldanud Keskerakond ASile Printall trükkimise eest ligi 300 000 krooni. AS Eesti Post esitas Res Publicale 417 000kroonise arve.

On ka üllatuslikke tegijaid, nagu Keskerakonna tuntud partner tikufirma AS Estonian Match, mis tootis 370 000 krooni eest ligi 300 000 toosi tikku. Reformierakonnale müüs 266 000 krooni eest ilutulestikku AS Roi.

Viljandis asuva tikutehase müügijuht Jaanus Ruuben ütles, et reklaamtikkude vastu tundsid huvi ka teised erakonnad, aga tehinguks veel ei läinud. Ühe reklaamtikutoosi hind tuleb ligi üks kroon. See on kallim kui poes, kuna reklaamtikkudel kasutatakse teistsugust kartongi ja paremat trükikvaliteeti. Tikutoosidele läks üle kümne Keskerakonna kandidaadi, mis tegi tootmise kallimaks.

“Toosi vaadatavus on suhteliselt suur,” hindas Ruuben tikureklaami mõju. Tema hinnangul vaadatakse tikutoosi vähemalt 45 korda ehk samapalju, kui seda kasutatakse. Keskerakonna tellimus on tikufirma jaoks tühine, kui arvestada, et päevas valmib üle kahe miljoni toosi tikke.

Vähem kulutanud erakondade partnerid teenisid ka valimistelt vähem.

Marek Reinaasi (reklaamibüroo Zavod), Olav Osolini (Kolm Karu) ja Rain Teimanni (Vatson &Vatson) ühine meediafirma OÜ Mediapool vahendas Isamaliidu reklaami 1,3 miljoni krooni eest. Sellele lisandub pool miljonit OÜ-le Zavod.

Mõõdukad ostsid 2 miljoni krooni eest reklaamiteenust Janeck Uibo juhitavalt meediafirmalt OÜ Trendmark (endine Ameba) ning 1,6 miljoni krooni eest teenust Ain Kaldra ja Andres Uibomäe juhitavalt reklaamifirmalt OÜ Smile Group.

Kõige vähem kulutanud Rahvaliit tellis 1,2 miljoni krooni eest reklaamiteenust Joel Volkovi juhitava Tank grupi meediafirmalt OÜ Target One.

Kui meedia- ja reklaamifirmad pakkusid reeglina teenust vaid ühele erakonnale, siis erandiks oli OÜ Ühendatud Närvivõrgud Pärnust, firmanimega Droom.

Ettevõtte juhi Heiki Penu sõnul pakkus agentuur Res Publicale reklaami Pärnu Postimehes, Keskerakonnale välireklaami Viljandis ja korraldas Reformierakonna Pärnu kampaania.

Valimised täiendasid ka turu-uurijate rahakotti. Uuringufirma ES Turu-Uuringute AS sai Mõõdukatelt kahe uuringu eest 118 000 krooni ning teist samapalju kokku Isamaaliidult ja Keskerakonnalt.