Teisipäeval avalikustas Euroopa konkurentsivolinik Mario Monti reformikava, millega muutub radikaalselt autode müügi ja teenindamise kord. Uuendust on jõudnud kritiseerida nii tootjad kui poliitikud eesotsas Euroopa suurima autotootja Saksamaa kantsleri Gerhard Schröderiga.

Autotootjad on aastakümneid nautinud erandit Euroopa konkurentsireeglitest, mis üldjuhul ei luba konkurentsi tõkestavaid müügimeetodeid. Autotööstus on saanud määrata nii edasimüüjate müügipiirkonnad kui dikteerida hindu. Tarbijatele on see tähendanud riigiti kuni 50% hinnavahet ilma võimaluseta osta auto odavamast riigist.

Uuendustega pole automüüjad enam kinnistatud ühe piirkonna külge ning võivad müügisalonge avada üle Euroopa. Samuti ei pea nad enam pakkuma hooldusteenust, mis avab võimaluse turule tulla supermarketitel ja interneti vahendusel autosid müüvatele firmadel. Teenindusega võivad tegeleda kõik kriteeriumidele vastavad töökojad. Ainult ühe tootja mudelite asemel saab müüki võtta ka konkureerivate tootjate marke ning osta oma autod soodsaima hinnatasemega riigist.

Oluline muudatus puudutab originaalvaruosasid, mida varem võis osta vaid tootjatehasest. See tagas tootjale kuni 25% kasumimarginaali, ehkki tehase osa võis piirduda varuosa ümberpakkimisega oma logoga karpi. Nüüd loetakse originaalosadeks kõik identsed komponendid, olenemata sellest, millise margi jaoks need valmistati.