“Võrreldes varasemaga kulub viis kuni kümme korda rohkem aega,” ütles Abemi tollilao juhataja Aarne Kolatsk. Ta ennustab, et kahe nädalaga peaks töö argisesse rütmi minema.

Vahepealne aeg võib tähendada leppetrahve tähtaegade rikkumiste eest vedajatele, klientide sõimu maakleritele ja deklarantidele ning närvipinget kaupmeestele, kelle saadetised on seotud kuupäevaliste lepingutega.

Tollimise peamised probleemid on seotud uute arvutiprogrammide töö ning uute seaduste ja igapäevase praktika ühildamisega, mis ettevõtjate hinnangul tollitöötajatel hästi ei suju.

Küsitletud ettevõtjate hinnangul on hädas nii nemad kui ka tolliinspektorid. “Peamaja ametnikud kindlasti teavad, kuidas asjad peaksid käima, aga tavainspektor on sama rumal kui mina,” ütles EE Trans tollimaakler Helkin Uuslar. Tema sõnul on võimalik seadustest välja võtta, kuidas peaks asjad käima, kuid raske on saada infot, kus ja kuidas vajalikke dokumente saada.